صفایی : باستان شناسان جهت انجام ماموریت های کاری شان در روستای خیارکار شهرستان کهگیلویه مشغول فعالیت بودند که مردم این منطقه به علت داشتن برخی تعارضات محلی در محل اجرای این کاوش ها، از ادامه ماموریت این کاوشگران خارجی و تیم همراه جلوگیری کرده اند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 07 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر حضور باستان شناسان بین المللی (آلمانی) به کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس جزئیات خبر این گروه در مناطقی از استان کاوش هایی انجام خواهند داد .
امروز اما خبری منتشر شد که گفته می شد در اولین اقدام کاوش ، این باستان شناسان مورد حمله افراد محلی قرار گرفته اند ! و حتی گفته شد یکی از این باستان شناسان بی هوش شد !
پس از انتشار این خبر مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در این استان که با حضور کارشناسان خارجی از هفته جاری آغاز شده است هیچگونه اهانتی به آنان صورت نگرفته و موارد مطرح شده در شبکه های اجتماعی صحت ندارد.
مجید صفایی افزود: تیم کارشناسی باستان شناسی که از سوی پژوهشگاه وزارتخانه میراث فرهنگی به استان اعزام شده اند جهت انجام ماموریت های کاری شان در روستای خیارکار شهرستان کهگیلویه مشغول فعالیت بودند که مردم این منطقه به علت داشتن برخی تعارضات محلی در محل اجرای این کاوش ها، از ادامه ماموریت این کاوشگران خارجی و تیم همراه جلوگیری کرده اند.
وی ادامه داد: با ورود مقامات محلی این قضیه خاتمه یافته و هم اینک ماموریت این گروه دوباره از سر گرفته شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
فرماندار کهگیلویه: اعزام کاوشگران بدون هماهنگی بوده است
فرماندار کهگیلویه در خصوص ضرب و شتم باستان‌شناس آلمانی از عدم اطلاع فرمانداری و شورای تامین این شهرستان خبر داد و گفت: باید اداره کل میراث فرهنگی استان یک روز قبل با ارسال نامه اطلاع‌رسانی می‌کرد.
دارا کریمی نژاد در خصوص ضرب و شتم باستان شناس آلمانی در سفر خود به روستای تل کوچک  این شهرستان گفت: فرمانداری و شورای تامین در جریان سفر این هیات به شهرستان نبوده و  باید اداره کل میراث فرهنگی استان  حداقل  یک روز قبل با ارسال نامه به فرمانداری ما را در جریان سفر قرار می دادند تا تدابیر لازم اندیشه شود.
دارا کریمی نژاد افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان بدون هماهنگی قبلی این هیات را به شهرستان اعزام کرده که به خاطر عدم اگاهی اهالی روستا، توسط برخی اهالی  این درگیری به وقوع پیوست.
وی تصریح کرد: به محض با خبر شدن از وقوع حادثه با  دادستان شهرستان هماهنگی هایی صورت گرفت و خواستار رسیدگی سریع مقصران این حادثه شده که هیچ گونه هماهنگی با فرمانداری و شورای تامین صورت نگرفته و با فرد یا افراد خاطی نیز به جد بر خورد خواهد شد.

اشتراک گذاری