مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: روزی اصفهان مکتب تئاتر بود و احیای مکتب تئاتر اصفهان ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 06 November 2021

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، روز شنبه در نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان در تالار هنر اصفهان افزود: زیرساخت های تئاتر در استان اصفهان هنوز به حد مطلوب نرسیده و به اندازه نیاز هنرمندان امکانات فراهم نشده است.

وی تاکیدکرد: باید در حد توان خود برای رفع این کاستی ها برنامه ریزی کنیم و با همکاری شهرداری و حوزه هنری، شرایط خوبی را برای گروه های تئاتر منطقه فراهم سازیم.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه احیای مکتب تئاتر اصفهان ضروریست، گفت: باید نقشه راه برای تئاتر داشته باشیم و در این زمینه با برنامه ریزی درست حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سی و سومین جشنواره تئاتر استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری برگزار می شود، ایجاد نشاط اجتماعی، شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در عرصه نمایش و تشکیل دوره های آموزشی، رشد، پویایی و نوآوری در عرصه تئاتر را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: استان نیازمند مرکز رشد، نوآوری خلاق و فنآوری در حوزه نمایش است و این ظرفیت در اصفهان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: در استان یک جشنواره تئاتر باید برگزار شود و در این زمینه هم دستگاه های مرتبط با هم همکاری و هم افزایی داشته باشند. 

وی گفت: نمی شود هر دستگاهی برای خود جشنواره برگزار کند زیرا این کار نتیجه ای نیز نخواهد داشت، همه باید در خدمت مردم باشیم و گروه های نمایشی از جنس مردم هستند.

حجت الاسلام معتمدی اظهار داشت: باید از ظرفیت گروه های نمایشی در ابعاد مختلف از جمله شناسایی معضلات و آسیب های اجتماعی، پویایی و نشاط مردم استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک منشور عفاف و حجاب برای جشنواره امسال تئاتر استان تهیه شده است چون باید به ارزش های اسلامی توجه شود و فعالیت ها براساس آن صورت گیرد.

وی تجلیل از ۹ خانواده شهید در جشنواره تئاتر استان و نکوداشت استاد مرحوم حاج حسن کریمی(هسنیجه) را از دیگر برنامه های مهم این جشنواره  عنوان کرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و  ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با ابراز خوشحالی از تعامل دستگاه های فرهنگی در عرصه نمایش اظهار داشت: در یک سال گذشته ۱۵ تئاتر صحنه ای و ۱۵ نمایش خیابانی توسط تالار هنر وابسته به این سازمان مورد حمایت قرار گرفته و اجرا شده است.

مجتبی شاهمرادی افزود: در حال حاضر نیز حدود ۲۰ نمایش مراحل بازبینی خود را می گذرانند و تا پایان سال جاری، برنامه نمایشی تالار هنر اصفهان پر است.

وی با بیان انکه در ۲ سال گذشته بدلیل شیوع بیماری کرونا برنامه های مختلف نمایشی در قالب های دیگر همچون جشنواره مونولوگ برگزار می شد،  افزود: همه تلاش ما این است که تئاتر در سطح شهر اصفهان پخش شود و در این راستا سه جشنواره را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه تئاتر در اصفهان بخصوص کمدی ریشه قدیمی دارد به برگزاری جشنواره خندستان توسط تالار هنر اشاره کرد و گفت: می خواهیم این جشنواره  را به رویداد کمدی کشوری تبدیل کنیم.

وی تولید سه تله تئاتر و انتشار چهار کتاب در حوزه تئاتر را از دیگر فعالیت های بخش خود عنوان کرد.

سرپرست حوزه هنری استان اصفهان نیز در این نشست بر ضرورت هم افزایی دستگاه های فرهنگی در بخش نمایش تاکید کرد و آن را لازمه رشد و توسعه نمایش در استان اصفهان عنوان کرد .

احمد نوری گفت: حوزه هنری با سالن ها و پلاتوهایی که دارد در بخش تئاتر استان بخصوص نمایش های ارزشی، مذهبی و دفاع مقدس فعال است و در این زمینه برنامه های مختلفی را اجرا می کند.

وی ابراز امیداوری کرد که هنر نمایش در استان اصفهان با همکاری اهالی تئاتر، دستگاه های فرهنگی و خود هنرمندان آینده خوبی داشته باشد  ودر این راستا ما نیز همه تلاش خود را خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار