امام جمعه همدان:

رسانه‌ها مروج اخلاق اسلامی در جامعه هستند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر ضرورت تقویت اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: رسانه ملتزم به اخلاق به عنوان یک عامل تحول دهنده در اجتماع محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 06 September 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر ضرورت تقویت اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: رسانه ملتزم به اخلاق به عنوان یک عامل تحول دهنده در اجتماع محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز دوشنبه در دومین جلسه از سلسله نشست‌های درس اخلاق در رسانه که با حضور فعالان حوزه خبر، رسانه و اطلاع رسانی استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید اخلاق محور و ملتزم به اخلاق باشد، اظهار داشت: منظور از اخلاق، صفات باطنی انسان است که قابل رؤیت نیست و در رفتار فرد ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتار‌های بیرونی انسان از اخلاق و باطن وی نشات می‌گیرد، تصریح کرد: صفات باطنی دارای خبث هستند که همان اخلاق رذیله است، بعضی از صفات باطنی قابل تغییر نبوده، اما برخی دیگر قابل تغییر و کنترل هستند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار اعمال ملاحظات اخلاقی در انتشار اخبار شد و گفت: در رسانه‌ها نباید آبروی کسی به ناحق برده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی، اخلاق را باید و نباید‌هایی برای صفات درونی انسان دانست و یادآور شد: حسادت یک خُلق درونی در فرد است که با اختیار خودش می‌تواند آن را تعدیل کند در غیر این صورت کلاس‌های اخلاق و تعلیم و تربیت معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های اخلاقی ضمانت اجرایی ندارد و تنها ضمانت اجرای اخلاق، وجدان انسان است ادامه داد: اگر فردی تحت تأثیر فضا اخلاقش حسنه شود، این اخلاق خوب در او ثابت نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: گاهی یک خبرنگار تیتری می‌زند که مشکل قانونی ندارد و کسی نمی‌تواند از او شکایت کند، اما این تیتر با وجود قانونی بودن بسیار غیراخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تاکید کرد: اخلاق در زندگی و روابط اجتماعی می‌تواند مودت ایجاد کند، زیرا مرز اخلاق بسیار وسیع‌تر از قانون است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار