همدان، مقصد سومین سفر استانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

گروه استان‌ها- سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به منظور شرکت در همایش ملی گردشگری صلح و همزیستی ادیان مختلف، به همدان سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ 26 September 2024

به گزارش -«تابناک همدان»- در این همایش که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می شود، ۱۰ سفیر، از کشورهای اروپایی، آسیایی و نمایندگان ادیان مختلف ایران، در تاریخ ۱۱ مهرماه گرد هم می‌آیند.

هدف از این همایش افزایش همزیستی دینی اسلام ، مسیحیت و دیگر ادیان با تاکید بر همزیستی و صلح که پیام مشترک ادیان آسمانی برای انتشار محبت ، تفاهم و احترام به مردم است، می باشد.


همدان از دیرباز به دلیل موقعیت ویژه تاریخی و وجود آثار مهم باستانی ادیان مختلف، از جمله آرامگاه اِستر و مٌرد خای و دو کلیسای مهم اردتکس ( کلیسای حضرت مریم) و پروتستان (کلیسای گری‌گوری استپان)، محل هم زیستی اقلیت‌های کلیمی و مسیحی در کنار اکثریت مسلمان بوده است و همین موضوع مهمترین دلیل برای میزبانی همدان در این همایش است.

همچنین، برای میهمانان این همایش تور گردشگری بازدید از اماکن گردشگری، مساجد و ابنیه تاریخی ادیان، بازدید از غار علیصدر و شهرجهانی لالجین تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار