دو هفته دیگر

شروع به کار دستگاه حفار برای انتقال آب به دریاچه ارومیه،

نماینده مجری طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دستگاه حفار تونل برای رساندن آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه تا دو هفته دیگر فعالیت خود را آغاز می کند .
کد خبر: ۹۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 20 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده مجری طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بیان کرد: این دستگاه به اهتمام ستاد احیای دریاچه ارومیه خریداری و به جنوب آذربایجان غربی منتقل شده که آغاز عملیات اجرایی توسط آن می تواند نقطه عطفی در برنامه های احیای دریاچه باشد.

هادی بهادری گفت: حفر تونل برای انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه یکی از برنامه های مهم ستاد احیای دریاچه بود که قراراست با اتمام آن، سالانه۶۰۰میلیون متر مکعب آب به دریاچه وارد شود.

وی اضافه کرد: انتقال این ماشین عظیم الجثه زمان زیادی را به خود اختصاص داد چراکه حمل آن متضمن شرایط مناسب بود و۶۰تریلی وسایل آن را در مسیرهای مختلف حمل می کردند.

نماینده مجری طرح ستاداحیای دریاچه ارومیه درآذربایجان غربی اظهار کرد: این دستگاه می تواند ماهانه۴۵۰متر و سالانه حدود پنج کیلومتر مسیر را حفر کند و در چهار سال۲۰کیلومتر مسیر به این طریق حفر می شود.

بهادری ادامه داد: ماامیدوار هستیم بتوانیم در سال۹۸شاهد به نتیجه رسیدن پروژه انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه باشیم که می تواند در احیای این دریاچه بسیار کارساز باشد.

وی افزود: در کنار فعالیت های احیایی توسط دستگاههای اجرایی مردم به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی نیز باید با صرفه جویی زمینه احیای سریع تر دریاچه ارومیه را فراهم کنند.

دریاچه ارومیه در۱۸سال گذشته با مشکل کم آبی مواجه شده که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برنامه های احیای این دریاچه آغاز شد.

در حال حاضر ستاد احیای دریاچه ارومیه برنامه های تثبیت آب در این دریاچه را اجرا می کند و در سال های آینده اقدامات احیایی با همراهی مردم و دستگاههای اجرایی مرتبط آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار