تابناک کهگیلویه وبویراحمد

بیشتربیکاران استان بین ۲۵ تا ۳۵ سال و دارای مدرک لیسانس هستند

سهمیه اشتغال‌زائی امسال دولت مشخص نشده اما نگاه و سیاست دولت اعطای تسهیلات مشاغل خانگی است
کد خبر: ۹۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 20 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ درصد جویندگان کار در کهگیلویه و بویراحمد فاقد هرگونه مهارت هستند.

صابر مظاهری در کارگروه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آماری از میزان جمعیت استان براساس سرشماری سال ۹۰ پرداخت و اظهار کرد: براساس سرشماری انجام شده جمعیت استان ۶۹۲ هزار نفر عنوان شد که براساس این آمار بیشترین نرخ بیکاری در سال ۹۰ مختص شهرستان دنا با ۱۲٫۷ جمعیت بیکار و گچساران ۲۹٫۹ می‌باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت بیکاری استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۴٫۸ است و استان رتبه ۲۷ کشور را به دلیل میزان ایجاد اشتغال‌زائی در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: سهمیه اشتغال‌زائی امسال دولت مشخص نشده اما نگاه و سیاست دولت اعطای تسهیلات مشاغل خانگی است که برای سال جاری ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایجاد مشاغل خانگی اختصاص داده است که این مبلغ به استان اعلام و ما هم به بانک‌های ملی و ملت اعلام کردیم و بانک‌ها متعهد به پیگیری این رقم برای مشاغل خانگی شدند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: اعطای تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی یکی دیگر از اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال است که در همین خصوص سازمان‌های صنعت و معدن، جهادکشاورزی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و طرح‌های خود را به این صندوق اعلام کردند و تسهیلات برخی از این طرح‌ها پرداخت و برخی دیگر هنوز پرداخت نشده است.

مظاهری به فرصت‌های شغلی فراهم شده در استان ظرف سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: در سه سال اخیر برای ۵ هزار و ۴۶۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۱نفر از طریق بخش خصوصی، ایجاد کارگاه جدید و … جذب بازار کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر جوینده کار در استان هستند که از این تعداد بالغ بر ۶ هزار نفر یعنی معادل ۴۷ درصد افراد جوینده کار فاقد مهارت هستند که اداره کل فنی و حرفه‌ای در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

وی به سن بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: بیشترین جمعیت بیکار استان بین رده‌سنی ۲۵ تا ۳۵ سال و دارای مدرک لیسانس است، ضمن اینکه ۲۷۹ هزار و ۳۳ نفر مستمری‌بگیر و بیمه شده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

این مسئول در پایان از تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های استان در کاهش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۶٫۵ به ۱۴٫۸ تقدیر کرد و افزود: تلاش‌های بانک‌ها علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات فراوان اعتباری خود بوده است و امیدواریم بانک‌ها و دستگاه‌های در سال جاری هم اقدامات لازم را برای کاهش نرخ بیکاری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار