گرایش دانش‌آموختگان به شغل‌های پشت میزنشینی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایطی این موضوع تحقق می‌یابد که ابتدا امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در هنرستان‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۹۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 09 December 2020
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش در مدارس ما باید به سمت آموزش‌های مهارت محور حرکت کند و ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری نه تنها این آمار افزایشی نداشته، بلکه از ۴۰ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایطی این موضوع تحقق می‌یابد که ابتدا امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در هنرستان‌ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: برای افزایش اشتغال، باید با اصلاح قانون، از تغییر رشته دانش‌آموختگان هنرستان‌ها، و تحصیل آن‌ها در دیگر رشته‌های دانشگاهی جلوگیری شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان ما به شغل‌های پشت میزنشینی گرایش پیدا کردند که باید تقویت هنرستان‌ها برای این موضوع چاره اندیشی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان همدان در برخی از حوزه‌های آموزشی دارای مشکل است و ساختمان دانشگاه فرهنگیان باهنر کد تخریب خورده است که خروجی معلمان تربیت شده در این دانشگاه را تضعیف می‌کند.

وی اضافه کرد: در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شد امکانات اضافی دانشگاه پیام‌نور در اختیار فنی و حرفه‌ای قرار گیرد و دانش‌آموختگان مستقیم وارد بازار شوند.

حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: استان همدان ۱۵ واحد و مرکز دانشگاه پیام نور دارد که ۶ واحد آن مازاد و از نظر ما اضافه هستند؛ با تحصیل ۲۰ دانشجو در شهر‌هایی همچون سامن، قروه و قهاوند نمی‌شود دانشگاه راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار‌های نادرست آسیب‌های زیادی دارد، افزود: آمار اشتغال را باید تامین اجتماعی بر اساس افراد بیمه شده اعلام کند و وظیفه اداره کار نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تاکید کرد: شتاب دهنده‌ها و کارگاه‌های تولیدی سفال در لالجین در کنار حوزه جهاد کشاورزی، می‌تواند کمک زیادی به توسعه اشتغال کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین وقت ما در کمیسیون تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه باید ۶۵ هزار شرکت دانش بنیان راه‌اندازی شود، ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور راه اندازی شده است که بیش از ۲ هزار شرکت در تهران مستقر هستند و همدان در رده استان‌های آخر جدول قرار دارد.

حجت الاسلام فلاحی عنوان کرد: همدان به عنوان نخستین استان کشور، آمایش جمعیتش به هم خورده است و ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۱۵ درصد جمعیت روستایی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت ادامه داد: کبودراهنگ تنها شهرستان استان است که آمایش جمعیت خود را پس از انقلاب اسلامی حفظ کرده و اکنون ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت شهری دارد.

وی بیان کرد: بخشی از مشکل ۲۱ هزار دانش آموزی که در شبکه شاد عضو نیستند به خاطر نداشتن گوشی نیست بلکه نبود زیرساخت‌ها و امکانات و عدم آنتن دهی از مشکلات آن‌ها است.

فلاحی عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) باید ورود کند و تجهیزات را تامین کند تا دانش‌آموزی از تحصیل محروم نمانند.

وی تصریح کرد: در روستا‌هایی که جمعیت مدارس کم است باید آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار