همدانی؛یادواره شهدا تذکری به نسل امروزاست

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یادواره شهدا یک اقدام فرهنگی برای تذکر دادن به نسل امروزی است، گفت: یاد و خاطره شهدا بازسازی اخلاق و فضیلت بوده و تعهداتی فردی و اجتماعی برای جامعه بویژه مسئولان ایجاد می‏‌کند.
کد خبر: ۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ 01 March 2015

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یادواره شهدا یک اقدام فرهنگی برای تذکر دادن به نسل امروزی است، گفت: یاد و خاطره شهدا بازسازی اخلاق و فضیلت بوده و تعهداتی فردی و اجتماعی برای جامعه بویژه مسئولان ایجاد می‏‌کند.

به گزارش تسنیم: سردار حسین همدانی در یادواره شهید "سعید قهاری سعید" در حسینیه امام خمینی(ره)  همدان اظهار داشت: شهدا مقیاس، معیار و شاخصی برای مقایسه خود با راه حق هستند و باید بدانیم که شهدا در روز حساب و کتاب در محضر خداوند برای ما شهادت می‏‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا یک اقدام فرهنگی برای تذکر دادن به نسل امروزی است، گفت: یاد و خاطره شهدا بازسازی اخلاق و فضیلت بوده و تعهداتی فردی و اجتماعی برای جامعه بویژه مسئولان ایجاد می‏‌کند.

همدانی تصریح کرد: اگر وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم دچار خطا نشده و در فتنه راه را گم نمی کنیم، شهدا دغدغه دین داشتند، آیا امروز این دغدغه وجود دارد، آنها به محض اینکه یکی از ارزش های دین و انقلاب مورد هجمه قرار می‏گرفت آرام و قرار نداشتند و واکنش نشان می دادند.

وی با بیان اینکه شهدا اجازه نمی‏دادند به فلسفه نهضت امام خمینی(ره) خدشه وارد شود، عنوان کرد: شهید قهاری سعید دین محور و امام شناس بود اما باید بررسی کرد که امروز چه مقدار این وضعیت و شناخت در کشور وجود دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دو شیطان درونی و بیرونی انسان را آسوده نمیگذارند، افزود: امروز در جنگ نرم، رسانهای و سایبری قرار داریم که برخی با کمترین هزینه سرباز دشمن می‏شوند چراکه بصیرت لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی محور و اهم کار است، اظهار داشت: باید دشمن را با تمام مختصات بشناسیم، امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ خطاب قرار دادند و این مسئله به صورت علنی بود.

همدانی با اشاره به اینکه سران کاخ سفید امروز همچون زالو خون مردم دنیا را میمکند، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند هر زمان آمریکا از عملکرد شما تعریف کرد بدانید راه را اشتباه رفته و به میل آن عمل میکنید، امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی با تصریح بر اینکه دشمنشناسی یکی از شاخصههای اصلی شهداست، بیان کرد: دشمنشناسی برای کسانی که می‏‌خواهند اعمال و اقدامات آنها مورد رضایت خداوند باشد لازم است.

همدانی اظهار داشت: اوباما و کری پس از هر نشست با طرف ایرانی در پای تریبون حاضر شده و برای ایران رجزخوانی میکنند، در این اواخر نیز دوباره زمزمههایی از گزینه‌های روی میز در سخنان آنها دیده میشود.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به برگزار رزمایش پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: ایران در این رزمایش در عمل پاسخ محکمی به رجزخوانی مقامات آمریکایی داد.

همدانی با اعلام اینکه شهدا ظرفیت استقامت ایران را به رخ جهانیان کشیدند، اظهار داشت: ما منتقل کننده تجربه ملت ایران در زمینه مقاومت، صبر و بردباری به مردم و دولت سوریه هستیم.

وی با بیان اینکه ۸ هزار شهید استان همدان سازندگان دفاع مقدس بوده و امروز نیز میراث بزرگی برای نسل جوان به جا گذاشته‌اند، تصریح کرد: نیاز است تا برای پاسداری از این میراث بهترین عملکرد را داشته باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار