دشمن مرکزتمدن اسلامی رانشانه گرفته

استاد حوزه علمیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور همدان گفت: دشمن با هدف قرار دادن مساجد مرکزیت تمدن اسلامی را نشانه رفته است.
کد خبر: ۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 04 September 2015
استاد حوزه علمیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور همدان گفت: دشمن با هدف قرار دادن مساجد مرکزیت تمدن اسلامی را نشانه رفته است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد حسین فلاحی در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در همدان عنوان کرد: باید در ترویج شعائر دینی به سمتی برویم که در قدم نخست فرهنگ‌سازی و در مرحله بعدی کارها تبدیل به اعتقادات شود.

وی بابیان اینکه دشمن ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای را در یک جنگ فرهنگی نابرابر به راه انداخته، گفت: ۳۵ شبکه علیه شیعه در حال فضاسازی هستند که شبکه‌های ضعیف و دارای محدودیت در کشور با آن‌ها برابری نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی رسانه‌ای عقب هستیم، گفت: برنامه‌ریزی، ایجاد فکر و فرهنگ بسیار مهم است.

شعائر دینی باید در زندگی فرد مذهبی پررنگ شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی با تأکید براینکه شعائر دینی باید در زندگی فرد مذهبی پررنگ شود، گفت: مهم‌ترین کار اینست که دین به‌وسیله ترویج تبدیل به فرهنگ و اعتقاد افراد شده و در اعمال و رفتار آن‌ها جاری شود.

وی با اشاره به نمادها و نشانه‌ها که موجب ترویج خرافات در جامعه می‌شود، افزود: ۷۰ درصد گیرندگی انسان از طریق حس دیداری است و با دیدن نمادها و نشانه‌ها باورهایی در فرد ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور همدان به عوامل مؤثر در عمق‌بخشی و معرفت افزایی اشاره و عنوان کرد: دشمن درصدد است جلسات مذهبی از سمت عقلانیت به‌سوی احساسی شدن برود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی با اشاره به نقش مرکزیت مساجد، افزود: دشمن تلاش می‌کند مرکزیت مساجد به‌عنوان عامل مؤثر در ترویج شعائر دینی به حاشیه رود.

نسل جدید باید آمادگی قبلی و قلبی برای عزاداری امام حسین (ع) داشته باشد

مشاور نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز بابیان اینکه نسل جدید باید آمادگی قبلی و قلبی برای عزاداری امام حسین (ع) داشته باشد، گفت: سهم روحانیون، دانشگاهیان، مساجد، مدارس و والدین در این زمینه بسیار مؤثر است.

علی وزینی با اشاره به وجود ضد ارزش‌ها که دشمن در پی آن است تا با غفلت ما از آن استفاده کند، افزود: روحانیت باید در مجالس رفیق جوانان شود.

وی بابیان اینکه رسانه‌ها نیز مستمر باید یادآور واقعه عاشورا باشند و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نیز در کنار رسانه‌ها بسیار مهم است، ادامه داد: روحانیون با روش‌های آموزشی به نسل جدید در مساجد و فرهیختگان و نخبگان در آموزش‌وپرورش به روشنگری دائم در این زمینه بپردازند.

رئیس کانون مداحان همدان نیز در این مراسم عنوان کرد: استفاده از اشعار سست وبی محتوا، استفاده از آهنگ‌های کذایی، دامن زدن به اختلافات مذهبی و اعمال سلیقه از آسیب‌ها در حوزه مناسبت‌های مذهبی است.

سید عباس صدرالدینی با افزودن اینکه به میدان آوردن افراد بدون بهره‌برداری معقول، عدم توجه به نظرات مراجع، خرافه گرایی و طرح مسائل حزبی و جناحی در رسانه‌های عمومی از دیگر آسیب‌های این حوزه است، گفت: وجود روحانی، کارشناس مذهبی و فعالیت کارشناسانه و گروهی، مانع از ایجاد این آسیب‌ها می‌شود.

وی بابیان اینکه باید بین هیئت‌های جوانان و پیشکسوتان پلی زده شود، ادامه داد: هدف قرار دادن اهل‌بیت به‌جای واسطه قرار دادن ایشان، ظاهرگرایی به‌جای کیفی گرایی و یک‌سویه نگری مناسبت‌ها از عوامل ایجاد انحرافات است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار