برخورد جدی یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام با مخربان طبیعت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام از برخورد جدی یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام با مخربان طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 25 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار کرد: تلاش شبانه روزی برای حفاظت و صیانت از رویشگاه‌های گیاهان دارویی استان برقرار است و یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام با مخربان منابع طبیعی برخورد جدی می‌کند.

وی به رویش زودهنگام گیاهان دارویی و مرتعی در استان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه تخریب منابع و بوته‌کنی گیاهان دراوایل فصل بهار باعث از بین رفتن و نابودی این گونه‌های گیاهی و تخریب منابع طبیعی خواهد شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام از مردم استان خواست نسبت به حفظ و حراست از منابع ملی و عدم ریشه‌کنی گیاهان مرتعی و منابع ملی کوشا باشند.

سرهنگ فتحی اظهار کرد: برداشت وحمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده و علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

وی افزود: مردم اخبار مربوط به آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب و زغال را با شماره تماس ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار