استاندار آذربایجان شرقی در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تعدادی از بانوان صنعتگر:

تمام امکانات دولتی در اختیار تولیدکنندگان است/حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان

استاندار آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: تمام امکانات دولتی در اختیار تولیدکنندگان است و همه مدیران استان با تمام توان در خدمت حل مشکلات بخش تولید و صنعت هستند.
کد خبر: ۸۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 26 August 2015
به گزارش تابناک تبریز استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که حضور بانوان در عرصه‌های مختلف باعث خرسندی است، اظهار داشت: اگر روزی افتخار ما حضور زنان مبارز در عرصه‌های سیاسی و مبارزاتی بود، امروز در عرصه جنگ اقتصادی، به وجود زنان تولیدکننده و صنعتگر افتخار می‌کنیم.

دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست زنان صنعتگر، تولیدکننده و کارآفرین استان، خاطرنشان کرد: مشکلات بانوان تولیدکننده مختص آنها نیست و مربوط به بخش‌های مختلف اقتصادی است که بخش عمده آنها به تحریم‌ها و محدودیت‌های ناحق علیه ملت ایران که روزی کاغذپاره خوانده می‌شد بازمی‌گردد.

وی افزود: بخشی از تحریم‌ها، ارتباط منابع داخلی ما را با دنیا قطع کرده بود و تولیدکنندگان ما ناچار بودند برای دور زدن این تحریم‌ها، هزینه‌های هنگفتی را به ناحق متحمل شوند که این تنها گوشه‌ای از مشکلات تحریم برای بخش صنعت ما بود.

جبارزاده گفت: خوشبختانه دولت دکتر روحانی از نخستین روز فعالیت، خود را مکلف می‌دانست که مشکلات و موانع را از سر راه تولید، صنعت و صادرات بردارد و در این راستا حل پرونده هسته‌ای را با درایت کامل و حفظ عزت پیگیری کرده است.

وی افزود: امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به مرحله نهایی پرونده هسته‌ای رسیده‌ایم و مطمئنا با نهایی شدن آن بخش عمده مشکلات بخش تولید حل خواهد شد و باید برای شرایط پس از تحریم برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نباید تولیدکنندگان را به دو گروه مرد و زن تقسیم کرد، گفت: ما همه تولیدکنندگان و صنعتگران را به یک چشم نگاه می‌کنیم و همه تولیدکنندگان به دلیل همت و غیرتی که دارند عزیز هستند.

وی افزود: تاکید بر توجه ویژه به بانوان صنعتگر و تولیدکننده تنها به دلیل نوپا بودن آنها در این عرصه است نه زن بودن آنان و چون زنان تجربه کمتری نسبت به مردان در عرصه تولید و صنعت دارند موظفیم که توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

جبارزاده با اشاره به عدم آگاهی بخشی از بانوان صنعتگر با قوانین کار، مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای، خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زنان تولیدکننده و صنعتگر در دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

وی با اشاره به توسعه بخش گردشگری استان و افزایش ورود گردشگران به تبریز، گفت: این امر موجب رونق بسیاری از بخش‌های مرتبط از جمله مراکز اقامتی و تفریحی و صنایع دستی نیز خواهد شد که حضور بانوان در این بخش‌ها می‌تواند موجب استفاده بهتر از ظرفیت‌ها شود.

جبارزاده با اشاره به امتیازات منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، خواستار حضور بانوان تولیدکننده در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از این امتیازات شد.

وی با بیان این که ایجاد خوشه‌های صنعتی تنها راه نجات صنایع کوچک است، افزود: هم‌اکنون 400 واحد چرم در این استان فعالیت می‌کنند ولی باز هم چرم خام صادر می‌شود، بنابراین تولیدات چرمی در استان باید افزایش یابد و تا حد ممکن از توان بانوان نیز در این صنعت استفاده شود.

در این نشست که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند تعدادی از بانوان صنعتگر، تولیدکننده و کارآفرین استان به بیان مشکلات خود در حوزه تولید و کارآفرینی پرداختند.

هر یک از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط نیز توضیحات لازم در خصوص مشکلات مطرح شده را ارایه و بانوان تولیدکننده را در جهت تسهیل فعالیت‌ها و حل مشکلات آنها راهنمایی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار