نماینده شهرداران کشور تاکید کرد:

تحقق جایگاه اصیل «پیوست فرهنگی» در اجرای برنامه‌های توسعه‌محور

نماینده شهرداران کشور با تاکید بر این‌که شهرداری در حوزه فرهنگ، سیاستگذار نیست، بر لزوم مطابقت حرکت شهرداری‌ها با سیاست‌های کلان فرهنگی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 12 August 2015

به گزارش تابناک تبریز، دکتر صادق نجفی در دیدار با جمعی از کارشناسان برنامه‌ریزی شهری، با بیان این مطلب اظهار داشت: اقدامات شهرداری‌ها در حوزه توسعه و عمران، در ارتباط مستقیم و متقابل با مسایل اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: امروز، بخش قابل‌توجهی از اقدامات فرهنگی شهرداری‌ها، با اقدامات سایر دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ، مشترک است؛ این اشتراک، ایجاب می‌کند که برنامه‌های فرهنگی در هر دو حوزه دولت و شهرداری‌ها، بدون کمترین تضاد و تداخل، پیش رود.

دکتر نجفی اضافه کرد: لازمه این امر، برنامه‌ریزی هماهنگ فرهنگی و تحقق جایگاه پیوست فرهنگی در اجرای برنامه‌های توسعه محور است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم اجرای حرکت‌های محتوایی شهرداری‌ها در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: روند اقدامات فرهنگی شهرداری، با توجه به ارتباط مستقیم و گسترده این مجموعه با مردم، باید در راستای اجرای برنامه‌های موثر و محتوایی و همچنین پرهیز از هر گونه ریخت‌و‌پاش باشد.

نماینده شهرداران کشور خاطرنشان کرد: مدیریت واحد شهری، به عنوان یک الگوی آرمانی و ایده‌آل مدیریتی، در کنار دستاوردهای عمرانی و اجرایی، می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گره‌گشا باشد.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری در حوزه فرهنگ، سیاستگذار نیست؛ خاطرنشان کرد: با این‌حال، شهرداری، در بخش‌های اجرایی، کوشش‌های گسترده‌ای را برای پیش‌برد اهداف فرهنگی و اجتماعی پیگیری می‌کند که تقویت شاخص‌های آموزشی و توسعه برنامه‌های فرهنگ شهروندی، از آن‌ جمله‌است.

شهردار تبریز متذکر شد: هم‌و‌غم شهرداری تبریز احیای جایگاه بی‌بدیل این شهر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، با حمایت‌های شورای اسلامی شهر است.

نماینده شهرداران کشورمان تاکید کرد: در کنار وظایف و ماموریت‌های احصا شده در حوزه مدیریت شهری، سعی داریم شاخص‌های توسعه و نشاط پایدار را با استفاده از ظرفیت‌ مجمع کلان‌شهرهای جهان و اطلس شهرهای اسلامی، قوت ببخشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار