تشکیل تیم امدادرسان بحران درتویسرکان

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان نخستین امدادرسان روستاها را دهیاران خواند و گفت: دهیاران تیم بحران را با عضویت شوراها و مراکز خدمات‌رسان در روستاها تشکیل دهند.
کد خبر: ۶۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 23 July 2015

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان نخستین امدادرسان روستاها را دهیاران خواند و گفت: دهیاران تیم بحران را با عضویت شوراها و مراکز خدمات‌رسان در روستاها تشکیل دهند.

به گزارش فارس؛رحمت‌الله الوندی درجلسه نشست دهیاران بخش مرکزی، با اشاره به اینکه ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیز جهان است، اظهار کرد: از آن جا که حوادث غیرمترقبه خبر نمی‌کند به همین دلیل ما باید کاملاً آماده باشیم.

وی آگاهی از کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان را یکی از عوامل مهم در کاهش صدمات دانست و تصریح کرد: شناخت افراد از مولفه‌های مهم اولیه کمک‌رسانی در حوادث غیر‌مترقبه است که تا رسیدن تیم امداد و نجات از شدت خسارات جلوگیری خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان شعار جمعیت هلال احمر را «در هر خانواده یک امدادگر» عنوان کرد و گفت: تحقق این شعار در کاهش خسارات حوادث غیرمترقبه به همت افراد جامعه وابسته است.

وی نحوه برخورد درست و به‌هنگام با حوادث غیرمترقبه را نیازمند آگاهی دانست و گفت: آموزش مردم روستا به منظور به حداقل رساندن صدمات بعد از حادثه یکی از اقدامات در دستور کار جمعیت هلال احمر تویسرکان است.

الوندی با تاکید بر اینکه آموزش‌های اولیه امدادی از سال‌های دور برای مردم ارائه می‌شود، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جامعه هدف باید تکرار شده و به‌روز شود.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی اولیه امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در روستاهای تویسرکان خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش‌ها توسط مربیان جمعیت هلال احمر به مدت 35 ساعت به مردم روستا ارائه می‌شود.

رئیس هلال احمر تویسرکان با تاکید بر لزوم آموزش‌ کمک‌های اولیه و امدادی، خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی روستایی با هدف امدادرسانی بهتر در شهرستان شد.

وی دهیاران را نخستین امدادرسان روستاها خواند و گفت: دهیاران باید تیم بحران را با عضویت شوراها و مراکز خدمات‌رسان در روستاها تشکیل دهند.

الوندی ابراز کرد: با عملکرد به‌موقع این تیم در روستاها در زمان بروز حوادث غیر‌مترقبه از گسترش خسارات جانی و مالی به شکل قابل توجهی جلوگیری خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار