نیاز اصلی رسانه ،آموزش حرفه ایی است

کد خبر: ۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم، جواد زاهدی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌ها در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ثابت کرد که جامعه از سه ضلع مردم، مسئولان و رسانه‌ها بهره‌مند است چون مردم و مسئولان در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته و دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند و ما را به آموزش همراه با توسعه رسانه رهنمون ساختند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها دو سال به تاخیر انجامیده بود اما با همت خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارومیه و سایر نهادها این جشنواره و نمایشگاه بخوبی در مدت 4 روز برگزار شد.

وی با اشاره به بازخورد نمایشگاه مطبوعات در ارومیه تصریح کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان خواستار افزایش تیراژ نشریه‌ها و همگانی کردن مطبوعات بودند که این خود نیازمند این است که مسئولان به کمک تشکل‌های مطبوعاتی استان بیایند اما متاسفانه این کمک دریغ می‌شود و باید اذعان کنیم که اصحاب مطبوعات نه تنها خواستار و نیازمند کمک‌های مادی هستند بلکه نیازمند کمک‌های معنوی مسئولان نیز هستند چراکه مسیر مطبوعات و اطلاع‌رسانی بسیار پرپیچ و خم بوده و نیازمند کمک‌های همه جانبه است .

زاهدی با اشاره به اینکه مطبوعات از ضعف بنیادین اقتصادی در آذربایجان‌غربی و چه بسا در تمام کشور رنج می‌برند بیان کرد: ارتقاء رسانه ها از لحاظ کیفی نیازمند آموزش‌هایی است و این خود به کمک‌ اعتبارات مورد نیاز امکان پذیر است و مضاف بر آن آموزش باید مستمر و اثرگذار نیز باشد.

وی افزود: متاسفانه در آذربایجان غربی تجمع مطبوعات و رسانه‌ها اغلب در مرکز استان متمرکز است بنابراین باید مسئولان در شهرستان‌ها نیز به این مقوله توجه کافی مبذول کنند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری نمایشگاه و جشنواره مطبوعات، فتح بابی برای اهمیت دادن به عرصه اطلاع‌رسانی بوده و امید است که این خود زمینه ایجاد رقابت سالم بین آنان را ایجاد کند چون امروز تنوع صرفا در آثار مکتوب نیست و در کنار آثار دیداری و شنیداری، فضای مجازی نیز وجود دارد که بخش زیادی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار