کارآفرینی بانوان اسدآبادی

مسئول کمیسیون امور بانوان شهرستان اسدآباد در ادامه از راه‌اندازی کافی‌شاپ و رستوران ویژه بانوان در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح توسط سمن کانون ریحانه برای بانوان اسدآبادی در ۲ طبقه با استفاده از تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 14 January 2018

مسئول کمیسیون امور بانوان شهرستان اسدآباد گفت: به‌زودی جمعی از بانوان سرپرست خانوار و بانوان تحصیلکرده اسدآبادی در رشته کشاورزی برای شهرداری گل تولید خواهند کرد.

به گزارش ایسنا؛ طیبه نظری افزود: در این طرح اشتغالزایی بانوان، تفاهم‌نامه لازم برای تولید گل توسط جمعی از زنان سرپرست خانوار و نیز بانوان تحصیلکرده اسدآبادی در رشته کشاورزی با شهرداری شهر انعقاد شده که در این راستا این بانوان گل‌های مورد نیاز شهرداری برای فضای سبز شهر را پرورش و تولید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در راستای کشت و تولید گل مورد نیاز شهرداری توسط بانوان مکان لازم در فنی‌وحرفه‌ای شهرستان برای ایجاد این گلخانه درنظر گرفته شده، اظهار کرد: در حال حاضر در راستای طرح فوق منتظر اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان برای اخذ موافقت اصلی طی نامه‌ای از استان هستیم که به محض دریافت موافقت این بانوان طرح خود را اجرایی و گل مورد نیاز شهرداری برای فصل بهار را کشت و تولید و تحویل شهرداری خواهند داد.

نظری با اشاره به مقرون به صرفه بودن این اقدام بانوان برای شهرداری شهر به منظور خرید و تأمین گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر از دیگر استان‌های کشور، تصریح کرد: طرح فوق برای بانوان تحصیلکرده رشته کشاورزی و نیز زنان سرپرست خانوار اشتغال مناسبی را در شهرستان فراهم و با شناسایی بانوان و زنان کارآفرین می‌توان بستر مناسب ایجاد اشتغال بسیاری از زنان علاقمند به کار در جامعه را در راستای اقتصاد خانواده و خودکفایی مهیا کرد.

مسئول کمیسیون امور بانوان شهرستان اسدآباد در ادامه از راه‌اندازی کافی‌شاپ و رستوران ویژه بانوان در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح توسط سمن کانون ریحانه برای بانوان اسدآبادی در ۲ طبقه با استفاده از تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح صندوق توسعه زنان روستایی خاطرنشان کرد: در راستای این طرح ۵ روستا در شهرستان درخواست دادند که تا کنون ۲ روستا با ۳۰ عضو در قالب فرشبافی با دارا بودن بانوان تسهیل‌گر در آستانه دریافت تسهیلات لازم هستند.

نظری در ادامه یادآور شد: در بحث تسهیلات جدید اشتغال تا کنون ۸۴ نفر از بانوان اسدآبادی در قالیبافی، ۳۰ نفر خیاطی و ۱۰ نفر در زمینه حسابداری، کشت موسیر، کارگاه سفال، عروسک‌سازی و گلخانه درخواست تسهیلات کرده‌اند که درخواست آنان ثبت و برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۴ نفر از بانوان نیز در دیگر مشاغل خُرد خانگی درخواست تسهیلات کرده بودند که تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

مسئول کمیسیون امور بانوان اسدآباد در پایان گفت: در حال حاضر طرح جدیدی نیز توسط بانوان شهرستان در راستای اخذ تسهیلات برای تلفیق فرش‌های کهنه و مندرس با چرم هستند که این هنر به عنوان اشتغال جدید از بازار مناسبی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار