پیش بینی تولید 21 هزار تن شکر در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال بختیاری- مدیر سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و استحصال 21 هزار تن محصول شکر در صنایع فرآوری و تبدیلی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با پیش بینی انجام شده امسال تولید شکر 2 هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۵۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 22 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب میزان محصول چغندرقند تحویلی به صنایع تبدیلی استان را 80 هزار تن دانست وی افزود: در مدت مشابه سال قبل 61 هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه قند شد.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید در این خطه، تولید بخش عمده چغندر منطقه با عیار 16 سنجش شده که طرح آموزش و ترویج بهره برداران، استفاده از بذر اصلاح شده و اجرای آبیاری نوین در کیفیت و کمیت محصول تاثیر بسزایی داشته است.
مدیر سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با تمهیدات اندیشیده شده زمان انتظار تحویل محصول چغندرقند به صنایع تبدیلی در استان به کمتر از 24 ساعت کاهش یافته که این تسریع عمل در کاهش هزینه کرایه حمل و عیار محصول نیز نقش مستقیم دارد.
غریب سطح زیرکشت چغندرقند استان برای سال زراعی جاری را بیش از 2 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با مدیریت و تغییر الگوی کشت محصول مرغوب تری برداشت می شود.
به گفته وی، از هر هکتار اراضی زیر کشت چغندرقن، 45 تن محصول برداشت خواهد شد.
وی توضیح داد: شهرستان های کیار، شهرکرد و لردگان بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند استان را دارد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار