برای پنجمین سال متمادی;

طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» در ماه رمضان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: 56 هکتار از زمین‌های موقوفی استان طی مذاکره با منابع طبیعی رفع اختلاف شده است.
کد خبر: ۴۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 15 June 2015

وی با بیان این‌که تمامی تلاش‌ها برای احیای موقوفات استان به عنوان فدک اهل بیت صورت گرفته است، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی امضا شد، کارگروه سه جانبه ای متشکل از اوقاف، منابع طبیعی و اداره کل ثبت برای رفع اختلاف تشکیل شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجانشرقی از برگزاری دو طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» در 35 امامزاده استان در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته و در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شهر و استان، امسال نیز در آستانه فرارسیدن ماه پرفیض و برکت رمضان و قرارگیری در فصل تابستان، دو طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» درامامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان شروع طرح ضیافت الهی از 27 خرداد تا 13 مرداد خواهد بود، افزود: مراسم افتتاحیه این طرح به‌صورت نمادین دریکی از امامزادگان تبریز برگزار و مراسم اختتامیه نیز، 15 مرداد برگزار می‌شود.

حسینی اجرای برنامه‌های متنوع اخلاقی، تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه‌های تصحیح نماز، اجرای اردوهای فرهنگی و بازدید از امامزادگان، برپایی کلاس‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان به همراه والدین و... ازجمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و ادامه داد: در پایان این طرح، آزمونی برای شرکت‌کنندگان برگزار و در مراسم اختتامیه از برگزیده‌های این آزمون تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به طرح نشاط معنوی نیز گفت: 35 امامزاده استان میزبان این طرح هستند که از شاخص ترین آنها می‌توان امامزاده سیدحمزه تبریز، دال زال تبریز، سیدابراهیم تبریز، نوجه مهر جلفا، سیدشعیب دوزال جلفا، سیدابراهیم و سیدمحمد مراغه، سیداسماعیل میانه، سیداحمد و سیدابراهیم مرند و سیدحسین بن عبدالغفار در اسکو را نام برد.

وی اجرای طرح نشاط معنوی را در راستای غنیسازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در دو بخش مجزای خواهران و برداران دانست و خاطرنشان کرد: دراین طرح کلاسهای قرآنی در رشتههای روخوانی، تجوید، حفظ و قرائت برگزار می‏شود و همچنین در کنار این کلاسها مباحث مختلف اعتقادی و دینی، اردوهای تفریحی، برنامههای ورزشی، کارگاه‌های مهارت زندگی، کلاس‌های تقویتی، هنری و صنایع دستی اجرا می‏شود.

حسینی برپایی خیمههای معرفت را از دیگر برنامههای جنبی این طرح ذکر کرد و گفت: در این خیمهها مربیان و روحانیون اعزامی از قم و استان به رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات مردم میپردازند.

وی مهمترین هدف از برگزاری چنین طرح‌هایی را آشنایی هرچه بیشتر مردم و بهویژه قشر نوجوان و جوان جامعه با مباحث معنوی و قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: هرچه ارتباط مردم با امامزادگان و مساجد افزایش یابد، می‌توانند نیازهای معنوی و گمشده‌های روحی خود را دراین اماکن مقدسه بیابند و از شر تهاجمات فرهنگی و مبتذل غربی خود و خانواده خود را مصون دارند.

رئیس اوقاف استان ضمن خاطر نشان ساختن دهه آخر شعبان با عنوان غباررویی امازادگان و بقاع متبرکه،افزود:این آیین به صورت نمادین قبل از ماه رمضان در یکی از امازادگان تبریز صورت می گیرد.

حسینی در پایان اذعان داشت:با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در استان وجود دارد سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان 58هزار نفر در امامزادگان استان اسکان داده شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار