ترکيه دستور بازداشت ۱۸۹ وکيل را صادر کرد

مقام‌هاي ترکيه در ادامه تحقيقات مربوط به کودتاي نظامي نافرجام جولاي گذشته، دستور بازداشت ۱۸۹ وکيل ديگر را صادر کردند.
کد خبر: ۴۴۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴ 14 June 2017
به گزارش تابناک : مقام هاي ترکيه در راستاي سرکوب مخالفان و منتقدان پس از کودتاي نظامي نافرجام جولاي سال گذشته، تاکنون بيش از 130 رسانه خبري را تعطيل و 150 خبرنگار و روزنامه نگار را بازداشت کرده اند. اين اقدامات با انتقاد شديد و گسترده گروه هاي حقوق بشر و کشورهاي غربي روبرو شده است.

کشورهاي غربي بر اين باورند که رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه قصد دارد به بهانه اين کودتا، مخالفان و منتقدانش را سرکوب کند.

دستور بازداشت 189 وکيل در 8 استان ترکيه از جمله استانبول صادر شده و پليس ضد تروريسم ترکيه عمليات خود براي بازداشت اين افراد را آغاز کرده است. پليس تاکنون 78 وکيل را بازداشت کرده است، اين افراد متهم به استفاده از نرم افزار کاربردي "باي لوک" هستند. دولت ترکيه بارها اعلام کرده است که طرفداران گولن از اين برنامه کاربردي استفاده مي کنند.

دولت ترکيه بارها گولن را به دست داشتن در کودتاي نظامي نافرجام جولاي گذشته متهم کرده است. از جولاي گذشته مقام هاي ترکيه بيش از 50 هزار نفر را به اتهام دست داشتن در کودتاي نظامي سال گذشته بازداشت کرده اند و 150 هزار نفر ديگر را نيز از کار تعليق يا برکنار نموده اند.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار