احتمال عمدی بودن آتش سوزی دره گلی

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: علت ایجاد و بروز آتش‌سوزی در این منطقه در دست بررسی است هر چند به احتمال زیاد این مورد نیز عمدی بوده است.
کد خبر: ۴۳۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 06 June 2017
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: علت آتش‌سوزی جنگل دره‌گلی از توابع شهرستان بویراحمد در دست بررسی بوده و احتمال عمدی بودن این مورد وجود دارد.

 عزت‌الله بهشتی‌فر شب گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عصر امروز از طریق تماس تلفنی گزارش آتش‌سوزی در جنگل‌ دره‌گلی از توابع شهرستان بویراحمد به نیروهای اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیروهای ما در اسرع وقت در محل حاضر شدند، افزود: اقدامات اساسی و لازم برای مهار آتش‌سوزی توسط این نیروها انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی از ساعت سه عصر در این منطقه رخ داد، گفت: نیروهای منابع طبیعی با همکاری نیروهایی از ادارات دیگر و نیروهای مردمی توانستند این آتش‌سوزی را در ساعت 16.30 دقیقه مهار کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه امکان دارد وزش باد باعث ایجاد دوباره آتش در عرصه شود، افزود: نیروهای منابع طبیعی به منظور پیشگیری از وقوع دوباره آتش‌سوزی در محل حضور داشته و وضعیت را تحت کنترل دارند.

بهشتی‌فر با عنوان اینکه عمده درختان موجود در این منطقه بلوط هستند، خاطرنشان کرد: خسارت وارده و مساحت عرصه بعد از اندازه‌گیری دقیق مشخص شده و اعلام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: علت ایجاد و بروز آتش‌سوزی در این منطقه در دست بررسی است هر چند به احتمال زیاد این مورد نیز عمدی بوده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری همه اداراتی که در مهار این آتش‌سوزی حضور داشتند، گفت: نیروهای مردمی، فعالین محیط زیست، آتش نشانی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر، امور عشایر و صدا و سیما در این منطقه حضور داشته و همپای نیروهای منابع طبیعی در مهار آتش‌سوزی همکاری کردند.

این مسوول وجود و ایجاد آتش‌بر در این منطقه را عامل موثر دیگری در مهار آتش‌سوزی عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد آتش‌بر با کمک یک دستگاه تراکتور در منطقه کمک زیادی به مهار، کنترل و عدم سرایت آن به سایر مناطق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار