آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ شهرکرد

تابناک چهارمحال وبختیاری- گودرز امیری 10 خرداد ماه در این آیین اظهار کرد: مدیریت شهری کاری پیچیده است و نیروهای فعال در این زمینه بایستی از خلاقیت و ابتکار برخوردار باشند
کد خبر: ۴۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 31 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: موثرترین روش برای جمع‌آوری زباله همان تفکیک از مبدأ است .

امیری بیان کرد: زباله‌های تر فسادپذیر هستند اما می‌توان با مدیریت صحیح آنان را به کود کمپوست تبدیل و در بازار عرضه کرد که در این صورت یک منبع اقتصادی نیز حاصل می‌شود .

وی با اشاره با اینکه زباله‌های خشک و تر هر دو باید بازیافت شوند، تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند همکاری تمامی نهادها است تا با شکست مواجه نشود .

امیری خاطرنشان کرد: با انجام طرح مذکور40 درصد زباله‌های خشک که حجم زیادی را اشغال می‌کند جدا و بازیافت خواهد شد که یکی از فواید این امر عدم نیاز به مکانی برای دفن زباله است .

وی با بیان اینکه کارگران شهرداری سخت کوش هستند، تاکید کرد: تاثیر این افراد در جامعه، وجود مکانی بهداشتی و تمیز است و همواره بایستی ارزش و احترام آنان مورد توجه قرار گیرد .

امیری از مردم خواست با افرادی در طرح تفکیک زباله از مبدأ فعالیت دارند همکاری کنند تا همگان از پیامدهای ارزشمند این طرح بهتر بهره گیرند .

در ادامه شهردار شهرکرد نورالله غلامیان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا بایستی در خانواده‌ها و مدارس شروع و نهادینه شود .

غلامیان خاطرنشان کرد: متقاضیان زیادی برای دریافت زمین به منظور بازیافت زباله اقدام کرده‌اند که بهتر است در واگذاری زمین به آنان به تعداد مورد نیاز انجام شود .

همچنین مدیرعامل شرکت یاران جنوب کوشک چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از یک ماه قبل از اجرای این طرح اطلاع رسانی با نصب بنر در سطح شهر شد و در چهار منطقه در شهر شهرکرد محله بندی انجام شد و آموزش لازم در خصوص بازیافت، توسط آموزشگران به مردم داده شده است .

هوشنگ هاشم‌پور بیان کرد: اکنون هفت غرفه بازیافت در سطح شهر نصب شده است و برای کسانی که زباله‌های خشک به این مکان‌ تحویل دهند برابر با وزن آن اقلام و وجه نقد در نظر گرفته شده است .

هاشم‌پور اظهار کرد: ماشین‌های سیار هفته‌ای یک روز در محله‌های چهار منطقه شهر حضور می‌یابند و زباله‌های خشک را از شهروندان تحویل و به آنان اقلام و وجه نقد می‌دهند .

وی در ادامه تصریح کرد: مردم می‌توانند در منازل زباله‌ها را تفکیک و هفته‌ای دو مرتبه به غرفه‌ها تحویل دهند و در پایان ماه به ازاری آن کالا یا وجه نقد دریافت کنند .

هاشم‌پور گذاشتن مخازن یک‌هزار و 100 لیتری در مکان‌هایی همانند ادارات و رستوران، برای تفکیک زباله را از دیگر اقدامات برشمرد که در راستای تفکیک زباله انجام می‌شود .

وی افزود: پس از جمع‌آوری زباله و تفکیک آن بایستی بازیافت صورت گیرد که در دو ماه آینده این اقدام نیز عملیاتی خواهد شد .

هاشم‌پور اعتباری که تاکنون برای اجرای این طرح توسط این شرکت هزینه شده را شش میلیارد ریال عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه در صورت اجرای موفق این طرح پس از سه سال شاهد کاهش میزان زباله تولیدی خواهیم بود، تاکید کرد: تاکنون برای 30 تا 40 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است .

وی بیان کرد: در فاز چهارم اجرای این طرح نیز برای 20 تا 30 نفر اشتغال فراهم میشود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار