قائم‌مقام معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

جشنواره تخصصی سوغات صنفی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

قائم مقام معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، جشنواره تخصصی سوغات صنفی در آذربایجان غربی برگزار می شود.
کد خبر: ۴۲۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 15 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:

داود نیازی امروز  در ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره تخصصی سوغات صنفی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: این جشنواره به منظور تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، تصریح کرد: اجرای هر چه بهتر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بنگاه‌های صنفی به عنوان بخش مهمی از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

قائم‌مقام معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از سوی دیگر در این جشنواره، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای «نما نام» یا برندسازی و رقابت آن برای محصولات صنفی که به عنوان سوغات قابلیت توسعه بازار به ویژه بازارهای صادراتی را دارند در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره تخصصی سوغات صنفی، بستر لازم به منظور رویارویی با رقبا و افزایش قدرت رقابتی واحدهای تولیدی با رویکرد تأمین با اطمینان نیازهای داخلی و توسعه صادرات ایجاد می‌شود، بیان کرد: از سوی دیگر زمینه تبادل تجربیات، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و انجام مذاکرات برای همکاری در زمینه تولید و تجارت انجام می‌شود.

نیازی ارتباط واحدهای تولیدی با مراکز علمی، دانشگاهی، دریافت دانش روز، پیوند صنف و دانشگاه را از سایر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران از طریق ارائه مقالات، سخنرانی، برگزاری نشست‌های علمی -کاربردی دریافت می‌شود.

قائم مقام معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: در این جشنواره ایجاد ارتباط موثر بین بخش‌های مختلف تولید و تجارت با هدف حذف واسطه‌های غیرضروری از زنجیره تامین، توزیع و فروش نیز پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: عرضه مستقیم کالاهای دارای مزیت توسط واحدهای تولیدی داخلی به منظور ایجاد فضای رقابتی مناسب و عقد قراردادهای تجاری بین تولید کنندگان، عرضه‌کنندگان و صادرکنندگان نیز به عنوان اهداف برگزاری جشنواره تخصصی سوغاتی صنفی مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع/خبر فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار