امام جمعه تبریز خطاب به معاون رئیس جمهوری:

چرا هیچ کس نمی تواند موقوفات ربع رشیدی را احیا کند؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: استانداران متعددی با شعار احیای موقوفات مربوط به ربع رشیدی در این استان فعالیت کرده اند ولی به جز یکی از نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هیچ یک گام عملی در راستای تحقق این مهم بر نداشته اند که عدم توجه به این امر باعث بروز مشکلات بسیاری به ویژه در شهر صوفیان شده است.
کد خبر: ۳۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 27 May 2015

وی از تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه های سال 94 و 95 توسط دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و افزود: هماهنگی بین دستگاه های اجرایی با یکدیگر و همچنین وزارتخانه ها امر مهمی است که باید مورد توجه بیش از پیش معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواست تا نسبت به اختلافات ما بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان رسیدگی کند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان"دولت، ملت، همدلی و همزبانی" توسط مقام معظم رهبری ابراز کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب، حضرت ایت الله خامنه ای( مدظله) از دولت و ملت می خواهند که با وحدت، همدلی و همزبانی، پیشرفت کشور را رقم زنند به طریق اولی این همدلی و همزبانی باید فی ما بین وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور نیز مشهود باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم رفع مشکلات حقوقی مربوط به موقوفات ربع رشیدی در سال های گذشته ادامه داد: چندین استاندار و رییس قوه قضاییه عوض شده ولی متاسفانه مشکلات حقوقی مربوط به موقوفات ربع رشیدی رفع نشده است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: طبق اسناد متقن و مورد اعتماد، تعداد موقوفات ربع رشیدی از این استان تا کرمان را شامل می شد ولی متاسفانه در سال های گذشته اتخاذ سیاست های غلط، باعث شده که از این موقوفات، چیز زیادی باقی نماند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: با اگر موقوفات مربوط به ربع رشیدی، احیا شود ممکن است حتی درامدی بسیار بیشتر از نفت داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار