دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی:

تدوین منشور حقوق شهروندی انتخاباتی و سیاسی نیست/ تبریز آغاز کننده حقوق شهروندی در کشور است

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی معتقد است تدوین منشور حقوق شهروندی یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید بوده و به هیچ وجه انتخاباتی و سیاسی نیست.
کد خبر: ۳۹۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 08 March 2017
 الهام امین‌زاده در اولین همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز اظهار کرد: ما به دنبال الگویی هستیم که هر استان بسته به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به عنوان استانی پایلوت در یکی از حوزهای حقوق شهروندی انتخاب شود. 
  
وی اضافه کرد: امروز به تبریز آمده‌ایم تا پتانسیل‌های استان آذربایجان‌شرقی در زمینه حقوق شهروندی را بررسی کنیم. 
  
امین‌زاده اضافه کرد: از مسئولین استانی می‌خواهیم  استعداد و توانایی‌های استان را در زمینه حقوق اقتصادی، اجتماعی، مدنی و غیره به ما معرفی کنند تا برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای حقوق شهروندی انجام شود. 
  
وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی، مسئولین باید به مردم عشق بورزند، گفت: در حکومت اسلامی مسئولین منافع ملت را در کوتاه مدت و بلند مدت حفظ می‌کنند. 
  
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی یادآور شد: در نظام اسلامی حق و تکلیف در کنار هم هستند به همین علت می توان گفت تدوین حقوق شهروندی ریشه در تعالیم دینی ما دارد و یک مدل غربی نیست. 
  
وی شهر تبریز را آغاز کننده حقوق شهروندی در کشور دانست و افزود: نقش بی بدیل این شهر در تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست، چه کسی است که نداند قیام مشروطه را تبریز زنده کرد. 
  
امین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به سوابق حقوق شهروندی در کشور گفت: حقوق شهروندی در فرمان 8 ماده‌ای امام در سال 61 و فرمان 8 ماده‌ای رهبری در سال 81 و بخشنامه حقوق شهروندی ریاست وقت قوه قضائیه در سال 83، ماده 100 برنامه توسعه و کمیته صیانت از حقوق شهروندی با محوریت وزارت کشور در سال 88 دیده شده است که در مرحله آخر در سال 92 تهیه سند حقوق شهروندی از وعده‌های رئیس دولت یازدهم بوده است./ایسنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار