فرهنگ مصرف دارو در همدان مناسب است

خدادادی با بیان اینکه میزان خودسرانه مصرف دارو در بین مردم وابسته به فرهنگ آن استان است، عنوان کرد: در استان همدان این امر شدت ندارد اما با این حال با نُرم کشوری مصرف دارو فاصله داریم.
کد خبر: ۳۸۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 01 March 2017
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از کشیک داروخانه‌های روزانه شهرستان‌های استان درآیام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا؛دکتر ایرج خدادادی اظهار کرد:داروخانه‌های شبانه‌روزی همیشه و در همه ساعات فعال هستند اما در ایام نوروز علاوه بر این داروخانه‌ها، تعدادی از داروخانه‌های روزانه  نیز در سطح شهر به صورت کشیک درمی‌آیند.

وی تصریح کرد: برای کشیک داروخانه‌های روزانه تعداد مشخصی وجود ندارد اما همه ساله تعدادی از داروخانه‌ها اعلام آمادگی می‌کنند که از این میان چندین داروخانه انتخاب می‌شوند.

رواج خوددرمانی در بین مردم

خدادادی با بیان اینکه متأسفانه خوددرمانی در میان مردم رواج یافته، اظهار کرد: نباید به سادگی از میان این موضوع عبور کرد چرا که مصرف خودسرانه برخی داروها مخاطره‌آمیز بوده و منجر به ایجاد مسومیت می‌شود.

دوره دارودرمانی را کم و زیاد نکنید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه دوره دارودرمانی خود را کمک و زیاد نکنید، گفت: متأسفانه برخی از افراد نظم دوره درمان را برهم می‌زنند؛ به عنوان مثال اگر پزشک برای گلودرد عفونی مصرف 10 روزه آنتی‌بیوتیک را تجویز کرده است، به صورت خودسرانه تغییراتی در دوره درمان ایجاد کرده و از دستور پزشکی سرپیچی می‌کنند.

تجویز و مصرف منطقی دارو؛ از دغدغه‌های وزارت بهداشت

وی با تأکید بر اینکه تجویز و مصرف منطقی دارو از دغدغه‌های وزارت بهداشت و درمان است، اظهار کرد: از سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته که بخشی از آن مربوط به تجویز پزشکان است که بیش از اندازه دارو تجویز نکنند و بخش دیگر مربوط به مصرف بجا و منطقی بیماران است.

خدادادی با بیان اینکه میزان خودسرانه مصرف دارو در بین مردم وابسته به فرهنگ آن استان است، عنوان کرد: در استان همدان این امر شدت ندارد اما با این حال با نُرم کشوری مصرف دارو فاصله داریم.

وی از مردم خواست تا داروخانه‌های منازلشان را برچینند و از مصرف خودسرانه داروها خودداری کرده و دوره درمان خود را کامل طی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار