انتقال برخی پرونده های مراقبت مادران شهرکردی به مراکز جدید بهداشتی

تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد از انتقال برخی پرونده های مادران و کودکان تحت مراقبت مراکز بهداشتی شهر شهرکرد به پایگاه های جدید سلامت خبر داد و گفت: این اقدام با هدف دسترسی آسان مادران به خدمات بهداشتی انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۶۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 21 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد اخیرا با راه اندازی پنج پایگاه جدید سلامت، بدون اطلاع به جامعه هدف، اقدام به انتقال برخی پرونده های مراقبت مادران شیرده و باردار به این پایگاه ها کرده که منجر به سردرگمی آنان شده است.
سید راشد جزایری در این باره اظهار کرد: با هدف دسترسی آسان تر مادران به خدمات بهداشتی، پنج پایگاه جدید سلامت در منظریه، خیابان دهقان میرآباد، کوی شهرداری، مهدی آباد و در جوار مسجد جامع شهرکرد راه اندازی و برخی پرونده ها به این پایگاه ها منتقل شده است.
وی افزود: در این پایگاه ها خدمات مراقبت مادران باردار، کودکان زیر 2 سال، سالمندان و بسته های خدمتی گروه های سنی مختلف نوجوانان و جوانان در برنامه تحول نظام سلامت نظیر مراقبت های تغذیه ای و مکمل های غذایی ارائه می شود.
جزایری با بیان حضور ماما، کارشناس بهداشت خانواده و پزشک برای یک روز در هفته در پایگاه های سلامت ادامه داد: مادران با مراجعه به این پایگاه ها، خدمات اولیه را دریافت و در صورت نیاز به خدمات بیشتر به مراکز بهداشتی ارجاع داده می شوند.
وی در زمینه عدم آگاهی مادران تحت مراقبت مراکز بهداشتی از انتقال پرونده و نشانی پایگاه های جدید بیان کرد:کارشناسان مراکز بهداشتی با مراجعه مادران به این مراکز، اطلاعات و نشانی جدید را در اختیار آنان قرار می دهند و یا مادران از طریق شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
جزایری همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا واکسن کودکان زیر 2 سال در هر مرکز تنها در روز مشخصی تزریق می شود، تصریح کرد: از آن جا که واکسن ها به صورت بسته های 10 تایی تعبیه شده و در صورت باز شدن بسته و استفاده از یک واحد دارویی مابقی فاسد می شود کارشناسان برای جلوگیری از این امر، تنها در یک روز اقدام به تزریق می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار