چشمان مسن ترین زندانی به دست خیرین

مدیرعامل ستاد دیه همدان با بیان اینکه 72 شهروندان به علت صدور چک و ارائه سفته و ناتوانی در تامین مبلغ بدهی در حال حاضر در زندان همدان تحمل حبس می کنند، گفت: چشمان مسن ترین زندانی همدان به دست خیرین است.
کد خبر: ۳۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 17 May 2015

مدیرعامل ستاد دیه همدان ابراز امیدواری کرد: پیرترین زندانی جرائم غیر عمد این استان با کمک و مساعدت افراد خیر و نیک اندیش آزاد شود.

به گزارش ایرنا؛ یدالله روحانی منش افزود: این فرد که بیش از 65 سال سن دارد به علت ورشکستگی و ناتوانی در پرداخت بدهی های معوق و پاس نکردن چک، راهی زندان شده است.

وی با ذکر اینکه این فرد حدود 20 شاکی دارد اضافه کرد: این فرد مسن که در بازار شهر همدان مشغول به فعالیت بود به واسطه بدهی 1.5 میلیارد ریالی از نیمه دوم سال 90 تاکنون در زندان همدان به سر می برد.

وی اظهار کرد : برخی از افراد در محاسبات مالی دقت نمی کنند و بدون برنامه ریزی اقدام به خرید کالا فراوان با ارایه چک کرده و از طرف دیگر کالای خود را به صورت نسیه به فروش می رسانند.

وی بیان کرد: تاخیر مشتری در پرداخت بدهی، صاحب کالا را به دردسر انداخته و همین امر منجر به بالا رفتن بدهی فرد و ناتوانی در پرداخت مبلغ چک می شود و این فرایند نتیجه ای جز زندان ندارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: صدور چک بدون داشتن پشتوانه مالی و سرمایه اقدامی نادرست و اشتباه بزرگی است و فعالان در بازار باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

روحانی منش با ذکر اینکه ناآگاهی از تبعات منفی صدور چک عمده علت زندانی شدن دارندگان چک است بیان کرد: بیشتر افرادی که اقدام به صدور چک می کنند از تعهداتی که در صورت امضای چک بر آنها ملزم می شود اطلاعی ندارند.

وی گفت: بیشتر پرونده های تشکیل شده در ستاد دیه این استان حکایت از این موضوع دارد که افراد به دنبال ناتوانی در پرداخت بدهی بدون دریافت چک یا سند قبلی اقدام به صدور چک جدید با رقم بالاتر می کنند یا درصورت پرداخت بخشی از بدهی اقدام به دریافت رسید نمی کنند.

وی هشدار داد: هرگونه چک، سند و دست نوشته مبنی بر بدهکار بودن فرد می تواند برای افراد دردسر ساز شود به همین منظور به شهروندان توصیه می شود هنگام تسویه حساب با طلبکار هرگونه سند یا دست نوشته را دریافت کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: همچنین در صورت ناتوانی در پرداخت مبلغ چک در صورت ارایه سفته یا چک با تاریخ جدید، سند قبلی را از طلبکار دریافت کند.

روحانی منش گفت: 72 شهروندان به علت صدور چک و ارائه سفته و ناتوانی در تامین مبلغ بدهی در حال حاضر در زندان همدان تحمل حبس می کنند.

وی اظهار کرد: مجمع اندیشه ادبی در یک حرکت خداپسندانه با پرداخت هزینه بدهی یک زندانی جرائم غیر عمد زمینه بازگشت وی را به آغوش خانواده فراهم کردند.

شماره حساب های 0106329555001 سیبا بانک ملی، شماره کارت 6037991199530712 بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت 2030303037 و شماره کارت بانک ملت 6104337770115184 به نام ستاد دیه استان همدان آماده دریافت کمک های مردمی افراد خیر و نیک اندیش است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار