استاندار:

عملکرد بانک های چهارمحال و بختیاری در اقتصاد مقاومتی مطلوب شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از یکی از بانک های استان گفت: عملکرد بانک های این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان در دو هفته اخیر مطلوب تر از گذشته شده است.
کد خبر: ۳۴۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 08 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی در بیست و هشتمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از دو هفته قبل تاکنون عملکرد بانک های عامل چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار مطلوب و رضایت بخش بوده است.
وی گفت:عملکرد بانک توسعه تعاون این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی باید مطلوب تر باشد و مدیران این بانک تا پایان آذر امسال فرصت دارند نسبت به فعال شدن در حوزه اقتصاد مقاومتی استان اقدام کنند.
وی یادآور شد:بانک توسعه تعاون استان اکنون در میان بانک های عامل فعال استان در زمینه اختصاص میزان تسهیلات پرداختی به طرح های اقتصاد مقاومتی رتبه مطلوبی ندارد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با توجه به تاثیر بسیار بالای بخش تعاون در اقتصاد کشور و چهارمحال و بختیاری، ضرورت دارد بانک توسعه تعاون استان در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال باشد.
رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تا پیش از جلسه کنونی،ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با یکهزار 960 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت به طرحها موافقت کرد.
حبیب الله وفایی تصریح کرد: از دو هفته قبل تاکنون میزان تسهیلات پرداختی حوزه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که در سامانه بهینیاب ثبت شده، به دو هزار و 330 میلیارد ریال رسیده است.
وی یادآور شد: از این میزان یکهزار و 470 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات اقتصاد مقاومتی و افزون بر 850 میلیارد ریال از طریق پرداخت مستقیم به طرح های این حوزه بوده است.
وفایی اظهار کرد: براساس تصمیم گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا پایان آذر امسال 680 میلیارد ریال تسهیلات دیگر به طرح های اقتصاد مقاومتی بخش های صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین جهاد کشاورزی پرداخت شود.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: البته 900 میلیارد ریال تسهیلات مستقیم به در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی بانک های عامل استان پرداخت شده که تاکنون در سامانه بهینیاب ثبت نشده است.
وی تاکید کرد: ثبت این میزان تسهیلات در سامانه بهینیاب نقش مهمی در ارتقای جایگاه چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.
وفایی پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به کاهش سود وام ها از 20 به 18 درصد را از 16 تیر امسال دانست و افزود: به همین علت روند اجرای برخی پروژه های این حوزه اندکی طولانی به نظر می رسد.
وی سهمیه تسهیلات بانکی چهارمحال و بختیاری در بخش اقتصاد مقاومتی را سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان و همکاری مدیران بانک های عامل در استان این سهمیه جذب خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری از نظارت بر نحوه استفاده تسهیلات پرداختی به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و یادآور شد: به همین منظور در سامانه بهینیاب قسمتی با عنوان نظارت در نظر گرفته شده است.
وی پرداخت تسهیلات به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی را به صورت مرحله ای و متناسب با میزان پیشرفت فیزیکی اعلام و اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه انحراف احتمالی در استفاده از تسهیلات این حوزه از پرداخت مابقی تسهیلات جلوگیری می شود.
وفایی گفت: براساس برنامه ریزی ها و پیش بینی های صورت گرفته نتایج پرداخت تسهیلات به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری از اواخر آذر امسال مشاهده می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه سوم آذر امسال در بیست و هفتمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ضمن انتقاد جدی به دبیرخانه و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه، به آنان دو هفته فرصت داد تا پس از انجام بررسی های علمی نسبت به افزایش فعالیت در این حوزه و تسریع در پرداخت تسهیلات طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار