کارشناس امور فرهنگی پردیس رجایی کرمانشاه

حماسه حسینی تحلیل تاریخ است

کارشناس امور فرهنگی پردیس رجایی کرمانشاه با بیان اینکه حماسه حسینی تاریخ‌نگاری نیست، گفت: شهید مطهری در مجموعه سخنرانی‌های خود که در کتاب حماسه حسینی جمع‌آوری کرده است کوشید با تحریف در واقعه عاشورا مقابله کند.
کد خبر: ۳۳۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 19 November 2016
به گزارش خبر گزاری تابناک و به نقل از فارس از علی‌محمد فلاحی در نخستین جلسه سلسله نشست‌های اندیشه شهید متفکر مطهری که با حضور دانشجویان فرهنگی کرمانشاهی ظهر امروز در دانشگاه‌های پردیس صدوقی(خواهران) پردیس رجایی(برادران) برگزار شد، اظهار داشت: آثار شهید مطهری بیشتر مورد توجه فقها و عالمان است‌.

وی به نگاه دقیق شهید مطهری به جامعه اسلامی در ابعاد سیاسی‌، اجتماعی‌، فقهی‌، فلسفی و ... اشاره کرد و گفت: به همین دلیل شهید مطهری خالق یک نظام منسجم فکری و ارائه دهنده چارچوب مشخصی از اندیشه اسلامی است و در عین حال که دارای مبانی عمیق فکری و فلسفی است.

کارشناس امور فرهنگی پردیس رجایی با بیان اینکه شهید مطهری مطالب را به زبانی ساده، روان و قابل فهم برای همگان بیان کرده‌اند، ادامه داد: به روز بودن‌، کارآمدی بودن، کاربردی بودن، داشتن شجاعت و استقلال فکری در بیان معارف از دیگر ویژگی‌های آثار شهید مطهری است‌.

وی به اندیشه‌های شهید مطهری در خصوص عاشورای حسینی در کتاب حماسه حسینی اشاره کرد و افزود: این کتاب محصول ده سال قلم شهید بزرگوار است که در سه جلد به چاپ رسیده است‌.

این مسؤول با بیان اینکه حماسه حسینی تاریخ نگاری نیست بلکه تحلیل تاریخ است، خاطرنشان کرد:شهید مطهری در مجموعه سخنرانی‌های خود که در این کتاب جمع‌آوری شده است کوشید با تحریف در واقعه عاشورا مقابله کند و همچنین مخاطب کتاب حماسه  حسینی علماء، روحانیون و ... هستند.

وی حماسه عاشورای حسینی را در دو چهره دانست و گفت: یک چهره  آن سیاه و ظلمانی و چهره دیگر آن سفید و نورانی است‌.

کارشناس امور فرهنگی پردیس رجایی تصریح کرد: مظلومیت‌، جنایت‌، کشتن عده‌ای بی‌گناه‌، تاختن اسب بر بدن شهدا‌، شلاق‌ و آتش‌، از ویژگی‌های حماسه تاریک و ظلمانی است و قهرمانان این حماسه یزید، شمر، عمربن سعد و... است که در این حماسه بشریت سرافکنده است و سزاوار رثا و مصیبت است‌.

این مسؤول اظهار داشت: فضیلت‌های انسانی‌، غیرت‌، انسانیت‌، نوع دوستی‌، ایثار‌، ادب‌، گذشت و... از ویژگی‌های حماسه سفید و نورانی است و قهرمانان این حماسه حسین بن علی(ع) و یارانش است و در این جا است که بشریت حق دارد به خود ببالد‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار