کمبود بارش ها در چهارمحال و بختیاری/ چشم آسمان در بام ایران خشکید

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم خشکسالی در این استان خبر داد و گفت: در خشکسالی های اخیر، مجموع بارندگی ها در استان به اندازه یک سال زراعی کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۳۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 16 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مهرداد قطره سامانی افزود: این استان طی هشت سال گذشته با کمبود 600 میلیمتری بارش ها مواجه بوده که این بدان معناست که این استان در مجموع به اندازه یک سال زراعی کامل از بارندگی محروم بوده است.
وی، بیشترین کاهش بارندگی ها در استان را مربوط به شهرستان کوهرنگ دانست و گفت: شهرستان کوهرنگ که دومین ایستگاه پر بارش کشور به شمار می رود در طول هشت سال گذشته با کاهش 2 هزار و 270 میلیمتری بارندگی به ویژه بارش برف مواجه بوده است.
قطره سامانی تصریح کرد: همچنین در همین مدت بارش ها در شهرستان لردگان 600 میلیمتر، در سامان 560، شهرکرد 322 و در بروجن 269 میلیمتر کاهش داشته است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم روند خشکسالی در استان افزود: میزان بارش های استان از ابتدای سال زراعی تاکنون (1 مهر تا 26 آبان امسال) 75 درصد کاهش داشته و پیش بینی می شود، این روند تا پایان آذرماه ادامه داشته باشد.
قطره سامانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هم اکنون هفتمین استان خشک کشور است، خاطرنشان کرد: این استان را 57 درصد خشکسالی خفیف، 18 درصد خشکسالی متوسط و 6 دهم درصد خشکسالی شدید در برگرفته است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است و کاهش نزولات جوی این استان، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار