چهار دهم هکتار منطقه حفاظت شده هلن در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: در آتش سوزی روز گذشته در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن چهار دهم هکتار از این منطقه طعمه حریق شد.
کد خبر: ۳۳۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 16 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، شهرام احمدی با اعلام این خبر به رسانه های استان افزود: این آتش سوزی روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در این منطقه به وقوع پیوست که آتش سوزی روز دوشنبه به سرعت مهار و میزان خسارت برآورد شده مربوط به اتش سوزی روز گذشته است.
به گفته وی، بخش عمده این آتش سوزی ها مربوط به زیرآشکوب جنگلی بوده است که به دلیل خشکسالی های اخیر این میزان افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: برای نظارت بیشتر و عدم بروز حریق دوباره، ماموران اجرایی این اداره کل، شب گذشته را در محل آتش سوزی بیتوته کردند.
به گفته احمدی، علت وقوع آتش سوزی در این منطقه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
احمدی با اشاره به کاهش 83 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته در استان افزود: خشکسالی بستر لازم برای وقوع آتش سوزی را فراهم آورده است و نیروهای این اداره کل برای مقابله با حریق در مناطق حفاظت شده درحال آماده باش قرار دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری با قددرانی از کمک های مردمی و تشکل های محیط زیست در مهار آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان افزود: مشارکت تشکل های مردمی و جوامع محلی در زمان بحران مهم است.
احمدی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 11.5هکتار از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده هلن طعمه حریق شد که بیشترین خسارت مربوط به زیرآشکوب بوده است.
منطقه حفاظت شده هلن در استان چهارمحال و بختیاری با 40 هزار هکتار وسعت، پوشیده از جنگل بلوط غرب و یک چهارم آن مرتعی است.
این منطقه در شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری با فاصله تقریبی 110 کیلومتری از شهرکرد واقع شده ‌است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار