اولین پارک جنگلی اردبیل احداث می شود

شهر اردبیل از نبود یک پارک جنگلی رنج می برد و شهروندان از نبود مکان تفریحی با تجهیزات مناسب گلایه مند بودند که بنا بر این احساس نیاز شهروندان، شهرداری اردبیل نامه ای را برای درخواست تصویب اولین پارک جنگلی در اردبیل به شورا اراه داده بود که در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اردبیل احداث این پارک به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
کد خبر: ۳۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 08 May 2015

شهراردبیل با اینکه در نزدیکی جنگل ها و منابع طبیعی بکر برای گردشگری و تفریح خانواده ها واقع است اما نبود یک پارک جنگلی با امکانات و تجهیزات به طور کامل احساس می شود و بسیاری از شهروندان از اینکه مکانی مجهز برای تفریح خانوادگی وجود ندارد گلایه مند هستند.

به گزارش تابناک، شهرداری اردبیل نامه ای را برای درخواست تصویب اولین پارک جنگلی در اردبیل به شورا اراه داده بود که در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اردبیل احداث این پارک به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

ذکی اله خوشبخت رئیس شورای اسلامی شهر در این خصوص اظهار کرد: در بودجه سال جاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اردبیل درخواست تامین اعتبار کاشت و نگه داری این جنگل را ارائه کرده است.

در این جلسه شهردار اردبیل در تشریح نحوه مشارکت در این طرح تصریح کرد: پارک جنگلی در مجاورت بند الماس نرسیده به حکیم قشلاقی در زمینی که منابع طبیعی استان در نظر گرفته شده است، احداث می شود.

صدیف بدری گفت: این پارک در ۸۰ هکتار احداث می شود و طی مذاکره با منابع طبیعی قرار است توسعه و نهال کاری آن توسط شهرداری به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه واگذاری طرح به شهرداری مستلزم ارائه طرح مدون است، ادامه داد: شهرداری در نظر دارد در سال جاری تعدادی نهال کاشته و در سال های بعد تاسیسات رفاهی و خدماتی را برای شکل گیری یک پارک احداث کند.

مطالعه الزامات جذب گردشگر در احداث پارک جنگلی

همچنین دبیر اول شورای اسلامی شهر اردبیل تاکید کرد که ضروری است الزامات جذب گردشگر در روند احداث پارک جنگلی این شهر مطالعه شود.

سلامت صفری در جلسه شورای شهر اردبیل با ابراز گله مندی از نگاه و عملکرد جزیره ای در امورات شهری گفت:در توسعه پارک جنگلی به دلیل اینکه برای اولین بار در دستور کار است باید نگاه جامعی حاکم باشد.

وی افزود: در این پروژه نه تنها مطالعه گونه های درختی بلکه الزامات جذب گردشگر و تامین رفاه شهروندان باید مورد توجه باشد.

همچنین در این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای شهر به معارض زمین اختصاصی پارک اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد از زمین معارض دارد.

حسین افسانه با ذکر مثالی به زمین ۵۰۰ متری در این پارک اشاره کرد که هنوز توسط منابع طبیعی تعیین تکلیف نشده است.

وی با تاکید به ضرورت شفاف سازی اعتبار درخواستی شهرداری خواستار توجه به موضوع معارضان این منطقه شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار