تا آخر سال نتایج سرشماری منتشر می‌شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سرشماری نفوس و مسکن که پاییز امسال در کشور برگزار می‌شود سرشماری اقتصادی نیست.
کد خبر: ۲۹۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 11 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، فریبرز دهقان در جلسه هماهنگی و توجیهی سرشماری نفوس و مسکن در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن در کشور از سال 1335 شروع شده به طوریکه سه دوره قبل از انقلاب و چهار دوره نیز بعد از انقلاب برگزار شده به طوریکه در سال 90 بر اساس تصمیم‌گیری کشوری سرشماری به صورت پنج ساله انجام شده است.

وی گفت:  در حال حاضر دوباره سرشماری 10 ساله مصوب شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است به طوریکه امسال سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار می‌شود و دوره بعدی نیز در سال 1405 خواهد بود.

دهقان با یادآوری اینکه مرکز آمار و در استان‌ها سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متولی برگزاری سرشماری است گفت:  آمار به دست آمده از سرشماری سال‌های گذشته به شکل خانوار مبنای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بوده به طوریکه همه دستگاه‌ها آمار سرشماری 10 ساله را مبنای تصمیم‌گیری و ارائه خدمات قرار دادند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل فواید و ثمرات ارائه آمار صحیح از سوی همشهریان را در بهره‌مندی از مزایای مختلف برای شهرها و روستاها بیان کرد و گفت: اگر خانواده‌ها آمار صحیح و درستی را در شهرها و روستاها ارائه کنند دیگر بعدا در باب بهره‌مندی از خدمات مطلوب‌تر محروم نشده و پشیمان نمی‌شوند.

دهقان گفت:  ما تمام نقشه‌های شهری و روستایی را به هنگام سازی و کدبندی کردیم تا بر اساس این نقشه‌ها به خانوارهای ساکن در مناطق شهری و روستایی مراجعه کرده و اطلاعاتمان را به دست آوریم.

وی شعار سرشماری امسال را «من هستم؛ من را بشمارید» بیان کرد و گفت:  جمع‌آوری اطلاعات تک تک خانوارها در بهره‌مندی از بسیاری از مزایا و خدماتی که دولت ارائه می‌کند بسیار مهم است و امیدواریم دهیاران که در خط مقدم ارتباط دولت و مردم هستند در جمع‌آوری اطلاعات صحیح خانوارها یاریگر ماموران سرشماری باشند.

در طبقه‌بندی اقتصادی افراد جامعه در بحث یارانه‌ها ورود پیدا نکردیم

دهقان گفت:  سرشماری نفوس و مسکن پاییز امسال سرشماری اقتصادی نیست چرا که ذهنیت بسیار بدی به دنبال ثبت اطلاعات یارانه که دخالت نابجایی را در این زمینه داشتیم به وجود آمده و مردم از ارائه آمار و اطلاعات دقیق واهمه دارند.

وی تصریح کرد: ما به هیچ وجه در بحث طبقه‌بندی اقتصادی مردم در قالب دهک جامعه ورود پیدا نکردیم چرا که این کار را اشتباه می‌دانیم و معتقدیم این امر به اعتماد مردم لطمه وارد کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: انتظار داریم خانواده‌ها بدون استرس از قطع یارانه خود که این سرشماری ربطی به آن ندارد اطلاعات خود را به صورت دقیق در اختیار آمارگیران قرار دهند و یقین داشته باشند که همه این آمارها محرمانه باقی می‌ماند و حتی در اختیار مراجع قضایی و انتظامی قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: در مرحله اینترنتی سرپرست خانوار بدون توجه به شهری که در آن آمار را پر می‌کند باید اطلاعات خانوار را وارد کرده و یک کد 12 رقمی رهگیری دریافت کند تا به محض مراجعه مامور به درب منزل از بیست و پنجم مهر ماه تا بیست و پنجم آبان ماه آن را تحویل دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: ماموران آمارگیری در قالب 31 بخش سوالات خود را پرسیده و پرسش‌نامه‌ها را با استفاده از سیستم اینترنتی و تبلت پر می‌کنند که به هیچ وجه سوالات اقتصادی در بین آن‌ها مطرح نشده است.

دهقان گفت:  آماری که خانواده‌ها ارائه می‌کنند با لینک به آمار و اطلاعات آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بیمه‌ها و سایر موسسات از نظر راست‌ آزمایی مورد دقت نظر قرار می‌گیرد تا با کمترین نقص آمارها جمع‌آوری شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال نتایج سرشماری سال 95 به صورت دقیق احصا و منتشر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار