مدیر عامل شرکت آب منطقه ای توضیح دهد

علت قطع حق آبه رودخانه بالیقلو در سال پرآبی چیست؟!

قطع حق آبه رودخانه بالیقلو آن هم در زمانی که خود مسئولان شرکت آب منطقه ای از سرریز شدن برخی سدهای استان خبر می دهند قابل تامل است. حال سئوال این است که چرا باید سه دستگاه اجرایی مهم در استان نتوانند در این مورد خاص به هماهنگی های لازم برسند؟!
کد خبر: ۲۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳ 27 April 2015

با وجود آنکه از ابتدای سالجاری، آمارها از افزایش قابل نزولات آسمانی در استان خبر می دهند، قطع حق آبه رودخانه بالیقلو اردبیل از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل حیات آبزیان این رودخانه را به خطر انداخت.

به گزارش تابناک به دنبال این اقدام سئوال برانگیز که موجب خشک شدن بستر این رودخانه شد، نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری اردبیل با همراهی مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مجبور شدند با بکارگیری خودروهای آبرسانی برای نجات حیات ماهی ها و سایر آبزیان گرفتار در بستر خشک این رودخانه که بتدریج در حال تلف شدن بودند تلاش کنند.

مسئولان شهرداری می گویند با گذشت پنج روز از زمان قطعی حق آبه رودخانه بالیخلو مسئولان شرکت آب منطقه ای اردبیل در این مورد پاسخ مشخص و قانع کننده ای را ارائه نمی دهند.

«بالیقلو چای» به عنوان طولانی ترین رود اردبیل از غرب به شرق شهر امتداد دارد و در گذشته به پرآبی و داشتن ماهی های بسیار معروف بوده است.

قطع حق آبه رودخانه بالیقلو آن هم در زمانی که خود مسئولان شرکت آب منطقه ای از سرریز شدن برخی سدهای استان خبر می دهند قابل تامل است.

حال سئوال این است که چرا باید سه دستگاه اجرایی مهم در استان نتوانند در این مورد خاص به هماهنگی های لازم برسند و به ویژه لازم است مسئولان شرکت آب منطقه ای شفاف سازی و اطلاع رسانی لازم را به افکار عمومی در مورد قطع ناگهانی حق آبه رودخانه بالیقلو ارائه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار