رئیس مرکز بهداشت محیط اردبیل:

جمع‌آوری 69تن موادغذایی فاسد در اردبیل

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از 69 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده مواد غذایی در استان اردبیل جمع‌آوری و در هفته سلامت اقدام به معدوم‌سازی آنها کردیم.
کد خبر: ۲۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 26 April 2015

به گزارش فارس، محمد دانه‌زن در مراسم گرامیداشت هفته سلامت و همایش تخصصی ایمنی غذا در اردبیل اظهار کرد: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف نظارتی و بازرسی سعی کردیم تا در طول سال با 85 بازرس، بیش از 115 هزار بازدید را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: 18 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان اردبیل انجام شده که در این مدت 69 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته شناسایی و معدوم‌سازی شده است.

رئیس مرکز بهداشت محیط استان گفت: بیش از 172 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیرمجاز و فاسد به مراکز قضایی معرفی شدند تا زمینه برای مجازات آنها فراهم آید.

دانه‌زن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما به هیچ وجه در حوزه نظارتی و بهداشتی بر مواد غذایی گذشت و یا مماشاتی را انجام نمی‌دهیم چرا که بر این باوریم تأمین سلامت مردم برای ما از هر چیزی مقدم‌تر و مهمتر است.

وی بیان کرد: امسال سازمان بهداشت جهانی شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره مردم را نامگذاری کرده تا اهمیت موضوع تغذیه سالم را گوشزد کند که در این زمینه تلاش جدی بر تأمین سلامت مردم و دسترسی آنها به تغذیه سالم است.

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل اضافه کرد: مجموعه بهداشت و درمان تلاششان بر این است تا در قالب نظارت‌ها و پشتیبانی‌های مختلف از حوزه تأمین غذا و داروی سالم بتواند سلامت مردم را تضمین کند که ما حتی در قالب نظارت‌ها و بازدیدهای شبانه سعی در تقویت فعالیت‌ها در این زمینه داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار