جنگل‌کاری حریم امامزاده سید صدرالدین

با هدف توسعه فضای سبز و بهبود سیمای شهری، عملیات جنگل‌کاری در چهار هکتار از حریم امامزاده سید صدرالدین اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۲۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 21 April 2015
به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، در این مراسم که در هوای تندبادی اردبیل برگزار شد، عملیات جنگل‌کاری در چهار هکتار از زمین‌های واقع در حریم خیابان امامزاده سید صدرالدین (ع) اردبیل با کاشت سه هزار و 500 اصله نهال با حضور مسئولان آغاز شد. 

در این مراسم شهردار اردبیل اظهار کرد: به فضل پروردگار شاهد تحقق اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر در ارتباط با توسعه نهال‌کاری در سطح شهر هستیم.

صدیف بدری تصریح کرد: سال گذشته نسبت به تملک زمینی به مساحت چهار هکتار در مجاورت بقعه متبرکه امامزاده سید صدرالدین (ع) در منطقه وحدت اردبیل اقدام کردیم تا به صورت پارک جنگلی درختکاری شود که خوشبختانه امروز شاهد آغاز عملیات نهال‌کاری در این محوطه هستیم.

وی شرایط آب و هوایی و اقلیم سرد منطقه را دلیل تأخیر به وجود آمده در آغاز عملیات جنگل‌کاری در این منطقه عنوان کرد و گفت: همزمان با آغاز این عملیات، کار کاشت نهال‌های مناسب با اقلیم منطقه در سایر نقاط شهر اردبیل نیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان فصل درختکاری امسال در حدود 50 هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر کاشته شود.

شهردار اردبیل از کاشت بیش از 28 هزار اصله نهال تا به امروز در پارک‌ها و بوستان‌های مختلف و حاشیه معابر شهر اردبیل خبر داد و افزود: باقی نهال‌ها نیز به صورت محافظت شده در محل مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری اردبیل نگهداری می‌شود تا در زمان مناسب نسبت به کاشت آنها در نقاط مستعد شهر اقدام شود.

بدری توسعه نهال و ایجاد پارک جنگلی مناسب را از اهداف مهم نهال‌کاری در محوطه بقعه متبرکه امامزاده سید صدرالدین (ع) دانست و بیان کرد: تسویه هوا، بهبود کیفیت هوای منطقه و پیشگیری از ایجاد گرد و خاک در هنگام وزش باد از دیگر اهداف شهرداری در ارتباط با عملیات جنگل‌کاری در این منطقه است.

اسدالله محسن‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در آیین آغاز عملیات جنگل‌کاری در محوطه بقعه متبرکه امامزاده سید صدرالدین (ع) اضافه کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا در جهت توسعه نهال‌کاری با شهرداری‌های استان به خصوص شهرداری مرکز استان همکاری لازم را داشته باشد.

در این مراسم با کاشت نهال توسط فرماندار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مسئولان عملیات جنگل‌کاری در چهار هکتار از زمین‌های واقع در حریم خیابان امامزاده سید صدرالدین (ع) اردبیل به طور رسمی آغاز شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار