برگزاری همایش تخصصی «معبد لائودیسه» در نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از برگزاری همایش تخصصی «معبد لائودیسه» با هدف شناخت و معرفی بیشتر این معبد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 12 July 2016
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از برگزاری همایش تخصصی «معبد لائودیسه» با هدف شناخت و معرفی بیشتر این معبد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن جانجان، با بیان اینکه این همایش تلاش واقعی برای شناساندن اهمیت «معبد لا ادیسه» است، افزود: این همایش امروز با حضور بسیاری از کارشناسان متخصص و باستان‌شناسان که در زمینه آثار تاریخی تخصص دارند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشف این معبد به عنوان یک زیرساخت گردشگری در نهاوند است، عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد ما گردشگردی بوده و کشف این معبد بسیار مهم است بنابراین می‌تواند به عنوان یک زیرساخت و برند گردشگری نه تنها در شهرستان، بلکه در کشور مطرح شود.

جانجان اظهار کرد: از طرفی با توجه به اینکه کاوش این منطقه از ضروریات است، مردم در بلاتکلیفی به سر می‌برند چرا که خانه‌های مستحکمی نداشته و مجوز ساخت و ساز ندارند بنابراین باید تکلیف مردم این منطقه را مشخص کنیم.

بازدید بیش از 50 هزار نفر از مراکز گردشگری نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در ادامه گفت: تعطیلات عید سعید فطر امسال، 50 هزار نفر از مسافران و میهمانان از مراکز گردشگری و تفریحی نهاوند بازدید کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر این بازدیدها مربوط به سراب گاماسیاب و گیان بوده است، افزود: این گردشگران بیشتر از سراب‌های گاماسیاب، گیان، فارسبان، ملوسان و حمام حاج‌آقا تراب بازدید کرده‌اند که پربازدیدترین این مناطق با 40 هزار بازدیدکننده مربوط به سراب‌های گاماسیاب و گیان است.

وی افزود: در این مدت 7500 نفر از مسافران در مدارس، مراکز اقامتی، مهمانسراهای ادارات و چادرهایی که از طرف شهرداری و هلال احمر در پارک‌های شهرستان برپا شده بودند، اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند دارای قابلیت‌های خوب گردشگری به ویژه در فصل تابستان است که برای رونق هر چه بیشتر آن نیاز به زیرساخت‌های لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار