تخریب خانه‌ باغ‌های بدون مجوزدرتویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی جهادکشاورزی جلوگیری از کاربری غیر مجاز است، گفت: خانه‌های باغی بدون مجوز در باغات تویسرکان تخریب می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 17 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی جهادکشاورزی جلوگیری از کاربری غیر مجاز است، گفت: خانه‌های باغی بدون مجوز در باغات تویسرکان تخریب می‌شوند.

به گزارش تسنیم ؛ مسعود اکبری با تأکید بر این مهم که بوجود آمدن هر یک سانتی متر خاک کشاورزی صدها سال زمان نیاز دارد، اظهار داشت: تغییر کاربری باغات به صورت غیراصولی، زمین قابل بهره‌برداری را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره برخورد با دست‌اندازی به منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی، گفت: در همین راستا امسال با مدیریت بیشتری این مهم را پیگیری می‌کنیم.

اکبری تصریح کرد: اولویت‌کاری خود در این زمینه را اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی قرار داده‌ایم و تنها زمانی که این اقدامات مؤثر واقع نشود از راهکارهای قانونی استفاده می‌کنیم و برخورد مناسب را با افراد متخلف انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به تذکرات کتبی و شفاهی به افراد ناآگاه در حال ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در باغات، گفت: ۳۰مورد از افرادی که توجهی به تذکرات نکرده اند به مراجع قضایی معرفی شده و تاکنون ۴مورد حکم قلع و قمع صادر شده است.

وی به تخریب ساختمانی به متراژ حدود۴۰متر مربع در باغی با مساحت ۵۰۰ متر مربع در روستای مالیچه اشاره کرد و افزود: تخریب این واحد با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

اکبری تأکید کرد: افرادی که سند مالکیت داشته باشند می‌توانند با ارائه اسناد با دریافت مجوز قانونی نسبت به ساخت خانه باغی اقدام کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: هرگونه دیوارکشی نیز در باغات بدون کسب مجوز ممنوع است.

 

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار