استاندار آذربایجان شرقی:

آماده حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی تحقیقات آنها هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در زمینه تجاری‌سازی و فروش محصولات دانش‌بنیان، اظهار داشت: آماده حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه هستیم.
کد خبر: ۲۱۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 26 April 2016
به گزارش تابناک تبریز،استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در زمینه تجاری‌سازی و فروش محصولات دانش‌بنیان، اظهار داشت: آماده حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه هستیم.

دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاحیه سیزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران در تبریز، خاطرنشان کرد: ایمونولوژی برخلاف دیگر رشته‌های پایه علوم پزشکی و پیراپزشکی، می‌تواند در کنار خدمات انسانی، در خلق ثروت که آن هم نوعی خدمت به جامعه بشری است موثر باشد.

وی با اشاره به تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری با مجوز دولت تدبیر و امید در استان آذربایجان شرقی، گفت: این منطقه همه ویژگی‌ها و امتیازات مناطق آزاد تجاری و صنعتی را دارد و امکان خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

جبارزاده با بیان این که حوزه بهداشت و درمان یکی از زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: آماده حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه برای فعالیت در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با دعوت از کلیه متخصصان حوزه پزشکی به ویژه ایمونولوژیست‌ها برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل نتایج تحقیقات و مطالعات خود به محصول، گفت: اطمینان دارم که بازار 180 میلیون نفری ایران و کشورهای همسایه فرصت بسیار خوبی برای فروش محصولات دانش‌بنیان خواهد بود.

وی با بیان این که معمولا جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی از خرید و فروش واهمه دارند، افزود: یکی از ویژگی‌های تبریز و آذربایجان شرقی، وجود تاجران خوب و برجسته در آن و موقعیت ممتاز در حوزه صادرات غیرنفتی است، لذا این استان می‌تواند در فروش محصولات دانش‌بنیان فرصت خوبی برای جامعه دانشگاهی باشد.

جبارزاده افزود: دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌اند و مدیریت استان نیز آماده حمایت از این شرکت‌ها به ویژه در حوزه پزشکی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی در تبریز، گفت: شهر تبریز افتخار دارد که در 720 سال قبل قطب آموزش پزشکی و صاحب دانشگاهی بوده است که به چندین زبان دنیا در آن علوم پزشکی تدریس می‌شد.

وی افزود: وظیفه داشتم که امروز در این کنگره شرکت کنم و از طرف همه مردم استان به میهمانان این کنگره از داخل و خارج کشورمان خیر مقدم بگویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار