شکست طرح ورزشی

طرح ورزش همگانی بنابه دلایل مختلف با عدم استقبال عمومی روبرو گشت.
کد خبر: ۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از اروم نیوز، برای حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه ضروری است زمینه‌های لازم برای همگانی کردن ورزش در کشور فراهم آید. این امر به‌طور مکرر توسط مسئولان کشور در همه سطوح مورد تأکید قرار گرفته است.

 توجه بیش از حد  به ورزش قهرمانی در کشور ما و مخصوصا استان آذربایجان غربی سبب شده است که ورزش همگانی به حاشیه رانده شود و حتی در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ورزشکاران و مدال آوران بازیهای آسیایی اینچئون ایشان بر توجه موازی به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی تاکید کرد.

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان، بر لزوم اولویت‌بندی مسائل تأکید کردند و افزودند: در کنار حمایت از ورزش قهرمانی، ورزشی همگانی نیز باید ترویج شود، زیرا ورزش همگانی موجب سلامت عمومی جامعه می‌شود.

محسن  شادی که یکی از ورزشکاران حاضر در دیدار با مقام معظم رهبری بود در گفت و گو با اروم نیـوز درباره نظر مقام معظم رهبری درباره ورزش همگانی گفت: مقام معظم رهبری با بینش عمیق خود از ورزش قهرمانی دفاع کردند و به مسئولان و دست اندرکاران ورزشی حاضر در این دیدار نیز تاکید کردند که توجه به ورزش همگانی نیز در کنار ورزش حرفه ای و قهرمانی ضروری است.

قهرمان طلایی بازیهای آسیایی 2014 اینچئون با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ورزش همگانی گفت: رهبر معظم انقلاب از مسئولین خواستند تا به بحث ورزش همگانی توجه بیشتری شود چرا که سلامت وشادابی جامعه در گرو توسعه ورزش همگانی است.

توجه صرف به ورزش حرفه ای سبب شده است که ورزش همگانی به حاشیه رانده شود و مغفول واقع گردد اما چاره کار برای توجه بیش از پیش به آن چیست؟

ورزش همگاني در بين كشورها از سال 1900 ميلادي تاكنون با انگيزه هاي متفاوتي از جمله: تأمين سلامت جسمي و رواني غني سازي اوقات فراغت گسترش روابط اجتماعي دور شدن از زندگي ماشيني بازگشت به طبيعت افزايش كارايي زمينه سازي براي رشد ورزش قهرماني و توصيه پزشكان مورد توجه قرار گرفته است.

در كشور ما ورزش همگاني از سال 1358 تحت عنوان ورزش محلات آغاز و در سال 1362 به صورت تشكلي قانوني تحت عنوان جهاد تربيت بدني رسميت يافت و رشد و گسترش آن به عنوان اولين وظيفه قانوني كليه نهادها و رسانه هاي ورزشي، تاكنون پژوهش جامعي در مورد وضعيت ورزش همگاني ايران انجام نگرفته است

مهرماه امسال بود که اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در یک نشست خبری که برای تبیین برنامه های این اداره درباره ورزش همگانی ترتیب داده بود خبر از اجرای ورزش صبحگاهی در 70 سالن ورزشی استان را داد.

قرار بود 13 سالن به این امر در ارومیه اختصاص داده شود و همچنین 140 مربی آمادگی جسمانی (70مرد و 70زن) در اجرای این طرح شرکت کنند.

هرچند در آن جلسه برخی خبرنگاران و حاضرین امید چندانی به برگزاری منظم و منضبط این برنامه ها نداشتند اما به دلیل وظیفه ذاتی خود این نشست خبری را به نحو احسن پوشش دادند اما وقتی تب و تاب اولیه اجرای طرح خوابید آن روی سکه نمایان شد.

بسته بودن سالن های اجرای این طرح و عدم استقبال مردم از آن سبب شد که این طرح که به گواه برخی حاضرین در نشست خبری یک طرح غیرکارشناسی شده بود به زودی با شکست مواجه شود که تنها در چند سالن انگشت شمار این طرح اجرا شود.

حال باید دید مدیرکلی که برای اجرای موفقیت آمیز این طرح سینه سپر می کرد آماده است در یک نشست خبری و در حضور خبرنگاران از شکست طرح بزرگ ورزش صبحگاهی در استان حرفی بزند یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار