استاندار اردبیل تاکید کرد:

اقدام فوری برای جلوگیری از نشست دشت اردبیل

داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل افزود: به طور متوسط میزان بارش سال جاری در استان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته اما مقدار بارش در شهرستان خلخال در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۹۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 15 March 2016

استاندار اردبیل مدیریت و برنامه ریزی تامین آب سفره های زیرزمینی و جلوگیری از نشست دشت اردبیل را ماموریت اصلی دستگاه های اداری مرتبط اعلام کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجیدخدابخش دوشنبه شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اردبیل گفت: ممنوعیت برداشت آب از دشت اردبیل نشان از بحرانی بودن وضعیت منابع آب زیرزمینی این دشت دارد و تامین کمبود آن و جلوگیری از فرونشست دشت اردبیل ماموریت اصلی شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره های مرتبط دیگر است.

وی افزود: باید ضمن توسعه کشاورزی، تامین درآمد کشاورزان و امنیت غذایی مردم، برای جبران کمبود منابع آب زیرزمینی دشت اردبیل واحدی در سطح معاونت در سازمان جهاد کشاورزی استان ایجاد و تعریف الگوهای کشت مناسب، برق دارکردن چاه ها، جلوگیری از هدررفت آب و ترویج آبیاری های نوین در استان با جدیت پیگیری شود.

استاندار اردبیل برگزاری همایش علمی با حضور دانشگاهیان، کشاورزان و روستائیان را به منظور تبیین خطر نشست دشت اردبیل و تکمیل زنجیره عملیاتی جبران کمبود منابع آب زیرزمینی این دشت را ضروری دانست.

خدابخش اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان مصرف کننده مهم منابع آب در مدیریت و تامین منابع آب زیرزمینی وظیفه مهمی دارد و باید با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی ظرف پنج سال نسبت به تامین کمبود منابع یادشده اقدام شود.

داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با وجود بالا بودن میانگین بارش در استان نسبت به سال های گذشته، میزان بارش سال جاری در مقایسه با سال قبل در شهرستان اردبیل و مناطق مغان 20 درصد و در مشکین شهر 23 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: به طور متوسط میزان بارش سال جاری در استان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته اما مقدار بارش در شهرستان خلخال در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار