از تاخیر در اعلام نتایج انتخابات تا اخلاق‌مداری کاندیداهای غیرمنتخب

رفتار پسندیده عده‌ای از کاندیداهای غیرمنتخب با ارسال پیام تبریک به برگزیدگان ملت، به مرحله دوم کشیده شدن برخی حوزه‌های انتخابی از جمله حاشیه‌های روز اعلام نتایج انتخابات در استان اردبیل است.
کد خبر: ۱۸۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 28 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، با اتمام تبلیغات انتخاباتی و به انجام رسیدن انتخابات هفت اسفند و اعلام نتایج باز هم معلوم شد که برنده اصلی انتخابات مردم بودند که دوره دهم انتخابات مجلس را به نام خود و به کام نظام اسلامی رقم زدند.

*در این دوره از انتخابات هیچ یک از نمایندگان فعلی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل رای نیاورده و باید در خرداد سال آینده با بهارستان خداحافظی کرده و جای خود را به هفت منتخب جدید بدهند.

*جشن پیروزی کاندیداهای راه یافته به مجلس در شهر اردبیل و سایر مناطق در حالی برگزار شد که بعد از اعلام نتایج آن هم به صورت غیررسمی هواداران کاندیداهای پیروز به خیابان‌ها آمده و جشن و سروری را برپا کردند اما قرار است فردا به صورت رسمی این جشن و آیین شکرگزاری در مناطق مختلف اردبیل برگزار شود.

*اما اعلام دیرهنگام و با تاخیر نتایج انتخابیه حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین حکایتی عجیب و غریب است که فرماندار اردبیل تنها با بیان این موضوع که نباید دقت را فدای سرعت کرد، نتایج رسمی انتخابات دوره دهم در مرکز استان را تا این لحظه اعلام نکرده است در حالی که در دوره‌های قبل حوالی ظهر روز بعد از انتخابات نتایج اعلام می‌شد.

*شنیده شده است که یکی از کاندیداهایی که از کسب آرای مردمی برای حضور در مجلس ناامید شد به قدری اوضاعش بد شد که کارش به بیمارستان کشیده شده و حتی گفته می‌شود چندین ساعت در بیمارستان زیر سرم رفته است.

*تنها در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار و همچین اردبیل، نیر، نمین و سرعین(برای یک کرسی) به مانند دوره نهم انتخابات به مرحله دوم کشیده شد تا رقبا یک ماراتن نفس‌گیر دو ماهه‌ای را نیز پشت سر بگذارند تا در اردیبهشت‌ماه بالاخره ترکیب نهایی هفت نفره نمایندگان راه یافته به مجلس دهم برای حضور در صندلی‌های سبز بهارستان مشخص شود.

*اما نباید از رفتار پسندیده عده‌ای از کاندیداهای غیر منتخب که با ارسال پیام به برگزیدگان ملت نهایت اخلاق‌مداری خود را در عرصه انتخابات به نمایش گذاشتند به نیکی یاد نکرد. با این کار در این دوره از انتخابات نمایش تبدیل شدن رقابت‌ها به رفاقت‌ها نمود عینی یافت.

* مجموعه شهرداری اردبیل نیز از دیروز آغاز به پاک‌سازی مناطق مختلف شهر از اقلام و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها کرده به طوری که در برخی از محلات خود اهالی نیز دست به کار شدند تا در و دیوار محلات خود را از هرگونه چهره نازیبای شهری پاک و خود را برای آغاز سال نو آماده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار