۲وقف به ارزش ۳۶۰میلیون تومان درهمدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از ثبت دو وقف به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان از نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 31 March 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از ثبت دو وقف به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان از نهاوند خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاجی‌زین العابدینی  اظهار داشت: درسال جدید تاکنون دو وقف با نیت ساخت مسجد حضرت قمر بنی هاشم و وقف دوم با نیت ترویج و تبلیغ قرآن کریم از واقف نهاوندی به ثبت رسید.

زین العابدینی با اشاره به اینکه گسترش وقف در جامعه می تواند نقش بزرگی در احیای بخش سوم اقتصاد در زمینه افزایش سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی، بهره‌وری، کاهش فقر نسبی و حذف فقر و توسعه اقتصادی ایفا کند، گفت: وقف یکی از بزرگترین نهادهای اسلامی و بخش سوم در کنار نهاد عظیم بیت‌المال و دولت است که در آیات و روایات نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ورود گردشگران نوروزی به همدان و بازدید حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از بقاع متبرکه استان بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار بسته فرهنگی با هدف معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه استان در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

زین العابدینی با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت در ۲۱ بقاع متبرکه استان گفت: کتابچه‌هایی نیز با عنوان آرامش بهاری به تعداد ۵ هزار نسخه به همدان تعلق گرفته که این کتابچه‌ها نیز در بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع می‌شود.

وی افزود: فعالیت ویژه کودکان، وقف همگانی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در خیمه‌های معرفت در سطح بقاع متبرکه است.

زین العابدینی بیان کرد: اقلام فرهنگی شامل نقشه‌های راهنما و معرفی بقاع متبرکه استان و چندین کتابچه با موضوعاتی شامل ، مهدویت، عفاف و حجاب، کتاب قصه کودکان، پازل‌های مرتبط ویژه کودکان و غیره است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار