معاون پژوهشي توليت شمس تبريزي:

برگزاري فصل گفتارهاي شمس تبريزي با حضور شمس شناسان و مولاناپژوهان مطرح كشور

معاونت پژوهشي توليت شمس تبريزي خوي گفت: : فصل گفتارهای شمس تبريزي با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی و با دعوت از اساتید برجسته شمس پژوه و مولاناشناس كشوري و بين المللي برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 05 February 2016
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري تابناك آذربايجان غربي از خوي،  محبوب مهدویان در اولين نشست تخصصي هيئت علمي توليت شمس تبريري،  پژوهش و تحقیق در مورد تقریرات شمس، اقدامات براي اخذ مجوز مرکز شمس پژوهي شهرستان خوي از وزارت علوم، با هدف معرفی ابعاد شخصیتی این عارف و تولید آثار مکتوب در زمینه های عرفان و ادبیات و تاریخ شهرستان خوی را از مهمترین اهداف این نشست ها عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده نشست های تخصصی شمس با حضور اعضای هیئت علمی هر 15 روز یکبار روز های دوشنبه از ساعت 19 عصر در محل تولیت شمس تبریزی برگزار می شود که سایر اساتید و علاقمندان نیز می توانند حضور داشته باشند.
مهدویان، برگزاری فصل گفتارهای شمس را از دیگر برنامه های امور پژوهشی تولیت عنوان کرد و گفت: فصل گفتارهای شمس با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان و با دعوت از اساتید برجسته شمس پژوه و مولاناشناس  كشوري و بين المللي برگزار خواهد شد که اولین فصل گفتار به زودی با مشارکت و همراهی دانشگاه غیر انتفاعی شمس تبریزی خوی برگزار می شود.
در ادامه محمد جعفرلو با برشمردن جایگاه های علمی و عرفانی شهرستان خوی در ادوار مختلف تاریخ گفت: مرحوم حجت الاسلام فاضلی در کتاب تذکره الفضلای خود از علماء و فضلاء و دانشمندانی یاد کرده که تحقیق و پژوهش در مورد هریک از آنها می تواند آثار مکتوب ماندگاری را از محققان امروزی به آیندگان به یادگار بگذارد.
محمد جعفرلو شمس تبریزی را یکی از اسطوره ها و ستارگان درخشان آسمان عرفان و دیانت خوی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم چهره واقعی و منش انسانی و اخلاق عرفانی شمس تبریزی را به زیباترین صورت بشناسانیم و به سوالات و شبهات مطرح شده در این خصوص پاسخ علمی و منطقی بدهیم.
وی افزود: در دنیای علم و دریای تحقیق، پژوهش حرف اول را می زند و ارائه دلایل و مدارک و مستندات برای کارهای علمی ضروری ترین کار است.
خبرنگار: سعيدفرجي


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار