منطقه آزاد اردبیل رای نیاورد

به رغم تلاش نمایندگان استان اردبیل در مجلس به دلیل مخالفت پارلمان، منطقه آزاد تجاری اردبیل برای بار دوم رای نیاورد تا چشم‌انتظاری اهالی استان به مجلس دهم کشیده شود.
کد خبر: ۱۶۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 25 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به دنبال رای منفی نمایندگان مجلس به لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری استان در محدوده شهرهای شمالی این استان شامل پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی، کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: نمایندگان مخالف دولت و ملت از مردم انتقام می‌گیرند و ما امیدواریم در مجلس دهم که مجلسی بر پایه همراهی ملت و حامی دولت خواهد بتوانیم این لایحه را به تصویب برسانیم.

وی افزود: به رغم تلاشی که تمام نمایندگان استان در مجلس و ورودی‌های صحن مجلس داشتند و مصرانه از سایر نمایندگان درخواست می‌کردند تا به این لایحه رای بدهند اما در رای‌گیری نهایی ایجاد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل رای نیاورد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ما امیدوار بودیم با تصویب نمایندگان تشکیل مناطق آزاد تجاری صنعتی اردبیل شکل عملی به خود بگیرد اما این هدف محقق نشد و امیدواریم در مجلس آینده این خواسته و مطالبه به حق مردم تحقق پیدا کند.

پیرموذن تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه زمینه توسعه پرشتاب استان اردبیل فراهم می‌آمد و منطقه ما به دنبال استان شدن در انتظار تحول اساسی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار می‌گرفت تا با تلاش‌هایی که دولت تدبیر و امید انجام می‌دهد بتوان بیش از گذشته در افزایش درآمد عمومی و ایجاد اشتغال سالم و مولد کارهای واقعی را به انجام رساند.

منصور حقیقت‌پور دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: با توجه به مدیریت نامطلوب مناطق آزاد در سال‌های اخیر و انتقادها و اعتراض‌هایی که در این باب بود پیش‌بینی می‌‌شد که لایحه منطقه آزاد اردبیل به همراه پیشنهاد سایر مناطق به تصویب نرسد که این گونه نیز شد.

وی افزود: ما با تقویت منطقه ویژه اقتصادی و توانمندسازی گمرکات خود می‌توانیم جبران مافات کرده و زمینه پیشبرد بهتر توسعه استان را فراهم کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، با تصویب نشدن لایحه منطقه آزاد اردبیل به نظر می‌رسد تلاش بیش از یک ساله مسئولان استانی و نمایندگان در آستانه انتخابات مجلس ره‌آورد ناامیدی و ناکامی را برای مردم به همراه داشته و قطعا ابزار تبلیغاتی و خوراک خوبی برای داوطلبان مجلس خواهد بود که در صحنه تبلیغات بتوانند از این ابزار برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود و ناکامی مسئولان استانی و نمایندگان بهره بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار