دو دانشمند دانشگاه یاسوج در بین نخبگان علمی جهان

کد خبر: ۱۶۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 24 January 2016
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: دو دانشمند دانشگاه یاسوج در رشته های در زمره یک درصد دانشمندان و نخبگان برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا دکتر هجیر کریمی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز دکتر "مهراورنگ قائدی" و دکتر "اردشیر شکرالهی" اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در رشته شیمی به دلیل استناد به مقالات علمی آنها در بین یک درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند.

وی با اشاره به نحوه این انتخاب، بیان کرد: پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز ( ISI - ESI ) بر اساس فعالیت 10 سال اخیر پژوهشگران به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد و هر دو ماه یک بار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل به روز رسانی می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: معیار انتخاب پژوهشگران برتر دنیا، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها در رشته و حوزه های موضوعی 22 گانه است.

کریمی اضافه کرد: پژوهشگرانی که بر اساس مقالات چاپ شده خود بالاترین استناد را داشته اند مرتب سازی و سپس یک درصد برتر در حوزه های موضوعی مختلف انتخاب و به عنوان نخبگان برتر معرفی می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار