کاهش 10 درصدی سزارین در آذربایجان غربی

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از کاهش 10 درصدی سزارین در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 17 January 2016

ابراهیم حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عمده دلایل مرگ و میر در آذربایجان غربی به ترتیب مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها و سوانح و حوادث است.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه کار کارشناسی انجام گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی در زمینه قلب و عروق و انواع سرطان بیشترین فوتی‌ها را دارد باید برنامه‌ریزی مناسبی در کاهش این روند داشته باشیم.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش میزان زایمان طبیعی در استان، افزود: به منظور ترویج زایمان طبیعی امسال 8 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته میزان زایمان سزارین در بیمارستان‌های خصوصی بالا بود، خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که شد میزان سزارین در بخش خصوصی را به طور چشمگیری کاهش دادیم.

حسنی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 10 درصدی میزان سزارین در استان هستیم، اظهار داشت: بیمارستان کوثر ارومیه که بیمارستان تخصصی زنان و زایمان است بیشترین میزان زایمان استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 61 درصد زایمانی که در استان به وقوع می‌پیوند، زایمان طبیعی است، تصریح کرد: این رقم در میانگین کشوری 49.59 درصد بوده و وضعیت استان در این راستا مطلوب ارزیابی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار