عقب افتادگی در توسعه راههای استان

این استان موضوع احداث راه‌های مختلف از جمله بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی است، گفت: استان در زمینه توسعه راه‏‌ها در کشور عقب است
کد خبر: ۱۵۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 23 December 2015
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه این استان موضوع احداث راه‌های مختلف از جمله بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی است، گفت: استان در زمینه توسعه راه‏‌ها در کشور عقب است

پژمان نیک اقبال در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه راه‏‌ها در کشور عقب است به طوری که بسیاری از استان‌ها در کشور در حال ساخت راه‏‌های اصلی و شریانی بوده ولی این استان به دنبال ساخت و تکمیل جاده‌های خاکی و روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع راه در همه جوامع مهم است و بخش عمده‌ منابع در حوزه راه‌‏های استان هزینه می‌شود، عنوان کرد: کوهستانی بودن استان هزینه راهسازی را بالا برده است با وجود اینکه استان به دلیل شرایطی که دارد می‏‌تواند به عنوان یک مرکز بین شمال و جنوب قرار گیرد.

نیک اقبال با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات راهداری در استان کهگیلویه و بویراحمد مشهود است، ابراز کرد: راهداران در تمامی فصول سال خدمات شایانی به مردم ارائه می‌دهند که انتظار می‌رود بحث معیشت آنان به طور ویژه و جدی در دستور کار مسئولان متولی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از کشورها از جمله سوئد سالانه 80 درصد اعتباراتشان را هزینه راه‌ها می‌کنند، افزود: نگهداری و حفاظت از راه‌های موجود در استان در اولویت کاری مسئولان راه و شهرسازی قرار گیرد.

نیک اقبال تصریح کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در بین چندین استان بزرگ کشور واقع شده و به نوعی کریدور شمال به جنوب است و همه ساله به دلیل ظرفیت‌های بالقوه گردشگری شاهد افزایش گردشگران هستیم توسعه راه‌های استان یکی از برنامه‌های کاری مدیریت ارشد استان است.

وی از افزایش تردد جاده‌ای در استان خبر داد و افزود: افزایش محورهای مواصلاتی چهارخطه از جمله برنامه‌های در دستور کار مسئولان متولی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار