آغاز فعالیت فروش قلیان درهمدان باشروع فصل سرما

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از پلمب بالغ بر 15 واحد عرضه قلیان در همدان خبر داد و گفت: قلیان‌فروشان در همدان دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷ 28 January 2015

حسین خالقی ‌مجد با اشاره به پیگیری بازرسان بهداشت محیط نسبت به فعالیت عرضه ‌کنندگان مواد قلیانی در سطح شهر، اظهار کرد: با تلاش اکیپ مشترک متشکل از بازرسان بهداشت محیط و حرفه ‌ای مرکز بهداشت و اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا در فصل بهار شاهد عدم عرضه قلیان در سطح شهر بودیم.

وی از پلمب 15 واحد عرضه قلیان در همدان طی یک ماه اخیر خبر داد و افزود: متأسفانه طی یکی دو ماه اخیر بار دیگر متخلفین عرضه‌ کننده قلیان‌ فعالیت خود را در سطح شهر آغاز کرده‌اند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه برخی از عرضه ‌کنندگان با جابه‌جایی مکان‌ های خود اقدام به توزیع مواد در درب منازل و پارکینگ ‌ها می‌کنند، افزود: با همکاری اداره اماکن اکیپ ‌های بازرسی در وقت غیراداری به ویژه بعد از ظهر‌ها و شب‌ها به بازرسی می ‌پردازند.

وی با اشاره به تأمین نیروی خدماتی و تجهیزات لازم برای جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح شهر، گفت: طبق گزارشات مردمی و نیز با بازرسی نامحسوس توسط عوامل ناجا و بهداشتی اماکن عرضه ‌کننده قلیان پلمب و متخلفین به مراجع‌ قضایی معرفی شدند.

خالقی‌مجد در ادامه از پاکسازی و پلمب واحدهای عرضه مواد قلیانی در مسیر جاده حیدره، گنجنامه، امامزاده محسن (ع)، میدان شیرسنگی، خیابان باباطاهر و نیز نقاط مختلف شهر خبر داد.

وی افزود: بیشتر نگرانی ما در خصوص اماکن غیرصنفی نظیر پارک‌ها و بوستان‌ هاست که می‌طلبد مدیریت خدمات شهرداری به ویژه واحد کنترل سد معبر شهرداری با همکاری کلانتری‌ های نواحی اقدام به پاکسازی این محیط ‌ها کند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: با افرادی که از طریق وانت ‌بارها به صورت دستفروش اقدام به فروش قلیان‌ می‌کنند باید برخورد جدی شود.

وی تأکید کرد: مرکز بهداشت در کنار دیگر سازمان‌های متولی در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

خالقی ‌مجد با بیان اینکه بهداشت محیط رأساً با کلانتری منطقه 11 مناطق را مورد سرکشی قرار می‌دهد، افزود: چنین محیط ‌هایی نیاز به پاکسازی دارند و باید عوامل شهرداری در راستای جلوگیری از استقرار دست ‌فروشان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار