ضرورت انتشار دانشنامه تاریخ اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نسبت به پیگیری جدی انتشار دانشنامه تاریخ اردبیل قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳ 16 December 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی سه شنبه در دیدار گروه تاریخ بنیاد دایره المعارف استان اردبیل گفت: بدون شک به چنین مجموعه ای نیاز است تا تاریخ سیاسی اردبیل به درستی ثبت شود چرا که در کشورهای همسایه نیز چنین اقدام هایی را انجام داده اند.
وی افزود: آنها به تاریخ اهمیت می دهند و جایگاه خاصی برای فرهنگ قایل هستند و تلاشی هم که در زمینه نگارش دانشنامه تاریخ اردبیل صورت گرفته، کاری تخصصی و قابل تقدیر است.
پنماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: نیاز به تاریخدانی قوی که به مسایل سیاسی و منطقه اشراف داشته و بتواند با استفاده از منابع معتبر مختلف وارد مباحث جدی شود به شدت احساس می شود و هیچ مخالفتی با این امر وجود ندارد.
او اضافه کرد: استاندار اردبیل به فرهنگ اهمیت می دهد و با رایزنی هایی که با وی صورت گرفته، قرار شده مبلغی برای این امر اختصاص یابد؛ پیش تر به دلیل مشکلات مالی در انتشار این دانشنامه تاخیر ایجاد شده بود.
آیت الله عاملی عنوان کرد: مدیران باید اهمیت تاریخ و فرهنگ را درک کنند و این دردی است که مدیران تنها به فعالیت های اقتصادی آشنا بوده و بر روی مسایل فرهنگی جدی نیستند.
اعضای گروه تاریخ بنیاد دایره المعارف اردبیل نیز با اشاره به اینکه حتی 10 درصد برخی دوره های تاریخی منطقه هم کار نشده، خواستار حمایت بیشتر مسوولان شدند.
به گفته آنها قرن چهارم دوره اسلامی اردبیل مرکز آذربایجان بود اما این امر کمرنگ است و این در حالی است که اعضا حتی محلی برای برگزاری نشست خود نداشتند.
به گفته نویسندگان، دانشنامه تاریخ اردبیل بیش از 20 مدخل آماده چاپ دارد که این خطه را از دوره پیش از اسلام تا انقلاب اسلامی به صورت علمی با استناد به منابع مختلف و معتبر مستند کرده است.
این دانشنامه پیشتر قرار بود اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری حوزه هنری استان اردبیل انتشار بیابد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار