عقد تفاهمنامه با چند کنسرسیوم

شهردار اردبیل گفت: شهرداری در وضعیت مالی کنونی قادر نیست از محل وصول عوارض پروژه عمرانی اجرا کند و یا بخواهد برخی طرح‌‌ها و برنامه‌های خود را به پیش ببرد.
کد خبر: ۱۴۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 08 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل با محوریت تصویب اجرای پل قدس با همکاری و مشارکت شرکت آتیه بانک شهر در شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بنده جا دارد 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفته و نقش دانشجویان را در بهبود مدیریت شهری و تقویت فعالیت‌‌های فرهنگی و اجتماعی در کمک و همراهی با شهرداری یادآور شوم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌‌های جدی ما در چهار ماهی که مسئولیت شهرداری اردبیل را گرفته‌ام به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم تلاش برای اجرای بزرگترین پروژه عمرانی شهر اردبیل است تا مقدمات احداث پل قدس فراهم آید.

شهردار اردبیل با بیان اینکه شهرداری اردبیل در کنار سایر شهرداری‌ها با رکود مالی روبه‌رو است، گفت: با این وضعیت نمی‌توان به مطالبات عمرانی و خدماتی مردم جوابگو بود و ما برای اینکه بتوانیم بزرگترین پروژه عمران شهری را عملیاتی کنیم با بررسی دقیق و کارشناسی به این نتیجه رسیدیم تا پل قدس را که دارای طرح اجرایی مناسبی بود با همکاری و مشارکت یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام دهیم تا در قالب عقد قرارداد و تفاهمنامه به سرعت زمینه اجرایی آن فراهم آید.

لطف‌اللهیان ادامه داد: در همین راستا با تعداد زیادی از شرکت‌‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری رایزنی کردیم تا از منابع مالی پایدار آنها استفاده کرده و در این شرایط رکود شهرداری از این منابع پایدار در اجرایی شدن پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری با وصول عوارض توان اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ همچون پل قدس را نداشته و از همین روز ما در چهار ماه گذشته تصمیم گرفتیم تا با توجه به رکود اقتصادی که در شهر وجود دارد در قالب کنسرسیوم و عقد قرارداد با هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنیم.

شهردار اردبیل تصریح کرد: از همین رو ما با بانک شهر رایزنی‌هایمان را آغاز کردیم تا شرکت سرمایه‌گذاری آتیه شهر متعلق به بانک شهر عملیات اجرایی پل قدس را آغاز کند.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از عقد تفاهمنامه‌ها و بستن کنسرسیوم با شرکت‌های مختلف به اطلاع هموطنان می‌رسد، گفت: با توجه به اینکه عمده سهام بانک شهر متعلق به شهرداری‌های کشور است ولی شهرداری اردبیل سهمی در این بانک ندارد تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت بانک شهر و همراهی و تعامل با آنها استفاده کنیم تا با تامین منابع مالی عملیات اجرایی پل قدس آغاز شود.

وی محدود بودن منابع این بانک را در اردبیل با توجه به دارا بودن تنها یک شعبه بانک شهر یادآور شد و افزود: هر چند منابع و مصارف بانک شهر در اردبیل در وضعیت مساعدی نبود ولی قرار شد از منابع سایر استان‌ها و کلان‌شهرها در پرداخت تسهیلات به شهرداری‌های اردبیل برای اجرای پل قدس با همراهی شرکت آتیه شهر اقداماتی انجام شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما از ظرفیت این بانک و شرکت‌ سرمایه‌گذاری استفاده خواهیم کرد و در کنار دریافت وام و بازپرداخت به موقع آن از طریق واگذاری مایملک امیدواریم به سرعت زمینه اجرایی این پروژه فراهم آید.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: براساس ماده 31 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها ترک مناقصه نیاز به اخذ مجوز ندارد و ما به راحتی می‌توانیم از ظرفیت این شرکت سرمایه‌گذاری زیر نظر بانک شهر با ترک مناقصه و در قالب تفاهمنامه نسبت به اجرای این پروژه اقدامات قانونی را انجام دهیم.

وی سهولت واگذاری و عقد قرارداد برای اجرای این پروژه و همچنین پرداخت نقدی شهرداری در مراحل آخر را به همراه دریافت 10 درصد حسن انجام کار در مراحل اولیه اجرای پروژه یادآور شد و گفت: امیدواریم با مصوبه شورای شهر هر چه سریع‌تر این شرکت نسبت به تجهیز کارگاه خود اقدام کرده و کار را با قدرت و توان پیگیری کند.

شهردار اردبیل عنوان کرد: نه تنها شهرداری در گرفتن ضمانت‌نامه‌ها و دریافت حسن انجام کار بر اساس مفاد قانونی عمل می‌کند بلکه در واگذاری زمین به قیمت کارشناسی و با مصوبه شورای شهر و همچنین دیگر موارد قانونی ورود پیدا می‌کند تا گام اساسی در عملیاتی شدن پل قدس که انتظار به‌حق مردم است به انجام برسد.

لطف‌اللهیان گفت: در قالب ترک مناقصه نیازی به اعلام رتبه شرکت وجود ندارد و ما با استعلامی که از سایر شهرها نظیر تبریز و شیراز گرفته‌ایم با این نحوه قرارداد شهرها تا مبلغ 300 میلیارد تومان اجرای پروژه را انجام دادند و ما امیدواریم سومین استانی باشیم که از این ظرفیت بانک شهر در اجرای پروژه با ترک مناقصه ورود پیدا می‌کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: 90 درصد سهم شرکت آتیه شهر متعلق به بانک شهر است و بیش از 50 درصد سهام بانک شهر نیز متعلق به شهرداری‌ها است که این فرایند زمینه سهولت کار و انجام بهتر امور را فراهم کرده است.

شهردار اردبیل افزود: ما در حالی بزرگترین پروژه عمران شهری اردبیل را در شرایط رکود اقتصادی کلنگ‌زنی کرده و عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم که بنده با سوابق احداث پل ایستگاه سرعین، پل قدس که تاکنون عملیات اجرایی آن متوقف مانده است در این چهار ماه پیگیری‌های لازم را انجام دادم تا بالاخره کار به سرانجام رسید.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، لطف‌اللهیان در پایان سخنان خود با قدردانی از رای بالای اعضای شورای شهر به این درخواست شهرداری مبنی بر اجرای هر چه سریع‌تر پروژه با مساعد شدن شرایط جوی در اردبیل گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن پل قدس بارقه امید در بین هموطنانمان بیش از گذشته نمایان شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار